zoomit

زمستان طولانی رمزارزها، طولانی‌تر می‌شود

زمستان طولانی رمزارزها، طولانی‌تر می‌شود

براساس گزارش تحقیقاتی جدید، مشکلات مرتبط با صرافی FTX اعتماد سرمایه‌گذاران حوزه‌ی رمزارزها را کاهش داده و بازار نقدینگی را در این بازار با بحران مواجه کرده است. این گزارش کوین‌بیس که پیامدهای اکوسیستم رمزارزها درپی فروپاشی FTX را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند، اعلام کرد که نابودی سومین صرافی بزرگ رمزارز جهان، به احتمال زیاد دوره‌ی زمستان کریپتو را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید خواهد کرد.

دارایی‌های بسیاری از سرمایه‌گذاران در FTX، پس‌از اعلام ورشکستی این صرافی در ۱۱ نوامبر همچنان در این پلتفرم مسدود مانده و بسیاری از سرمایه‌گذاران و خریداران بزرگ را نیز از ورود به حوزه‌ی رمزارزها منصرف کرده است. کوین‌بیس تأکید دارد که تسلط استیبل‌کوین‌ها به بالاترین حد خود، یعنی ۱۸ درصد، از ژانویه ۲۰۲۱ تا به امروز رسیده است و همین امر نشان می‌دهد که بحران نقدینگی ارزهای دیجیتال احتمالاً تا پایان سال آینده ادامه خواهد یافت.

سطح تسلط استیل‌کوین‌، میزان تسلط نسبی آن‌ها را در اکوسیستم رمزارزها درمقایسه با ارزش کل بازار، ارزیابی می‌کند. افزایش سطح تسلط استیبل کوین‌ها نشان می‌دهد فعالان بازار، ارزهای دیجیتال دارای پشتوانه را در شرایط فعلی به دیگر رمزارز‌ها ترجیح داده و تمایل دارند دارایی‌هایی مانند بیت کوین یا اتریوم را به استیبل کوین‌های وابسته به دلار ایالات‌متحده تبدیل کنند.

اگرچه هم‌زمان با اعلام ورشکستگی FTX، اثر این اتفاق را روی بازار رمزارزها به‌خوبی مشاهده کردیم، اما امکان دارد پیامد‌های این اتفاق هنوز هم ادامه داشته باشند؛ چراکه بسیاری از سرمایه‌گذاران در این حوزه، مبالغی را در FTX یا Alameda وا‌م داده‌اند و با این پلتفرم‌ها تعامل داشته‌اند. در بخشی از گزارش کوین‌بیس آمده است:

رویدادهای ناگوار پیرامون FTX بی‌شک اعتماد سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها را به صرافی‌ها کاهش داده، اصلاح این رویه زمان می‌برد و به‌احتمال زیاد این امر می‌تواند دوره‌ی زمستان رمزارزها را چند ماه دیگر و شاید تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • FTX از احتمال هک ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز در این صرافی خبر داد
  • با ورشکسته‌شدن FTX، اقدام قانونی علیه این صرافی در سراسر دنیا شروع شد

سقوط FTX تأثیر بسیار زیادی روی بازار رمزارزها داشت و ازآنجاکه بازارهای مالی سنتی پس‌از انتشار داده‌های اخیر، درآمد بازگشتی بیشتری را به‌ثبت رساندند، تأثیر فروپاشی صرافی مذکور بیشتر شد. بسیاری افراد باور داشتند اگر بحران مورداشاره ادامه‌دار نبود، ممکن بود حوزه‌ی رمزارزها نیز رشدی مشابه بازارهای مالی سنتی داشته باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا