zoomit

رپر آمریکایی پس از بن شدن در توییتر، یکی از رقبای اصلی این شبکه اجتماعی را تصاحب می‌کند

رپر آمریکایی پس از بن شدن در توییتر، یکی از رقبای اصلی این شبکه اجتماعی را تصاحب می‌کند

کانیه وست، رپر سرشناس آمریکایی ملقب‌به Ye، گفته است که پارلر را تصاحب می‌کند. پارلر شبکه‌ای اجتماعی است که می‌گوید مدافع آزادی بیان است و ساختاری شبیه به توییتر دارد، به همین دلیل خیلی‌ها پارلر را رقیبی برای توئیتر به‌حساب می‌آورند.

خبر تصاحب پارلر به دست کانیه وست، ازطریق بیانیه‌ای مطبوعاتی در وب‌سایت رسمی پارلر اعلام شد. انتظار می‌رود قرارداد بین کانیه وست و پارلر تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ بسته شود.

کانیه وست در بیانیه‌ای می‌گوید: «در دنیایی که دیدگاه‌های محافظه‌کارانه، بحث‌برانگیز در نظر گرفته می‌شود، باید مطمئن شویم که حق داریم اعتقادات‌مان را به‌صورت آزادانه بیان کنیم.» شرکت مادر Parler یعنی Parlement Technologies می‌گوید تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی توسط رپر آمریکایی به ایجاد «اکوسیستمی نابودنشدنی که از تمامی صداها استقبال می‌کند» منتهی می‌شود.

براساس گزارش ورج، تأکید پارلر بر آزادی بیان باعث شده است این شبکه‌ی اجتماعی بهشت نظریه‌پردازان توطئه باشد. سال گذشته اعلام شد پارلر به افرادی که به ساختمان محل برگزاری جلسات کنگره‌ی آمریکا حمله کردند، کمک کرده است تا با یکدیگر در ارتباط باشند.

پس از حمله به کاخ کنگره‌ی آمریکا، دو شرکت گوگل و اپل در بیانیه‌هایی جداگانه گفتند پارلر را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف می‌کنند. اپل دلیل حذف پارلر را اشاعه‌ی «خشونت و فعالیت‌های غیرقانونی» عنوان کرد و گفت این شبکه‌ی اجتماعی اقدامات کافی برای جلوگیری از این تهدیدها و حفظ امنیت مردم انجام نداده است. در همان ماه، آمازون اعلام کرد خدمت‌دهی به پارلر را متوقف می‌کند و درنتیجه‌ی این اتفاق برای مدت‌زمانی سرورهای پارلر خاموش شد.

پارلر بعداً موافقت کرد که با دقت بیشتری پست‌ها را مورد بررسی قرار دهد و درنتیجه‌ی این اتفاق مجدداً به پلی استور و اپ استور برگشت. در دومین ماه از سال گذشته‌ی میلادی، وب‌سایت این سرویس نیز بار دیگر فعال شد. شرکت Parlement Technologies می‌گوید که همچنان به پشتیبانی فنی از پارلر ادامه می‌دهد و حتی پس از تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی توسط کانیه وست، ارائه‌ی خدمات ابری به پارلر را ازطریق زیرساخت‌هایش متوقف نمی‌کند.

مدیرعامل Parlement Technologies اعتقاد دارد که قرارداد بین پارلر و کانیه وست، «دنیا را تغییر می‌دهد» و باعث تغییر نحوه‌ی تفکر مردم درباره‌ی آزادی بیان می‌شود: «کانیه وست ورودی انقلابی به فضای رسانه‌ای مبتنی‌بر آزادی بیان انجام می‌دهد و دیگر هرگز مجبور نیست نگران حذف شدن از شبکه‌های اجتماعی باشد.»

گفته‌ی مدیرعامل Parlement Technologies درباره‌ی نگرانی کانیه وست از حذف شدن در شبکه‌های اجتماعی، به جنجال روزهای اخیر ارتباط دارد. کانیه وست پس از تقریباً دو سال اعلام کرد که به توییتر برمی‌گردد و حتی ایلان ماسک، مالک احتمالی این شبکه‌ی اجتماعی در آینده، از حضور وست در توییتر استقبال کرد. بااین‌حال زمان زیادی نگذشته بود که حساب کاربری کانیه وست به دلیل انتشار توییتی ضد یهودیان مسدود شد. قبل از این اتفاق، اینستاگرام نیز حساب کانیه وست را بسته بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پارلر، رقیب توییتر، از زمان انتخابات آمریکا یک میلیون بار دانلود شده است

پارلر تنها یکی از شبکه‌های اجتماعی است که ادعا می‌کند قوانین سرسختانه‌ای مثل توییتر و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بزرگ ندارد. افزون‌بر پارلر، تروث سوشال (شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت دونالد ترامپ) ادعاهای مشابهی مطرح کرده است. این پلتفرم‌ها تاکنون نتوانسته‌اند به محبوبیتی در حد و اندازه‌ی اینستاگرام و توییتر دست پیدا کنند.

ایلان ماسک که احتمالاً در هفته‌های آینده قرارداد تصاحب توییتر را نهایی می‌کند، پیش‌تر گفته است که تمایل دارد این شبکه‌ی اجتماعی از میزان سخت‌گیری‌هایش بکاهد. او گفته است که احتمال دارد حساب کاربری دونالد ترامپ برگردانده شود.

در سال ۲۰۱۶ پزشکان تشخیص دادند که کانیه وست به اختلال دوقطبی مبتلا است. او از آن زمان به‌صورت عمومی درباره‌ی مشکلاتی که با سلامتی روانش دارد صحبت کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا