zoomit

رونمایی از پروژه توسعه روستایی شبکه ملی USO رایتل

رونمایی از پروژه توسعه روستایی شبکه ملی USO رایتل

مراسم افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت، عصر روز سه‌شنبه، هشتم شهریورماه ۱۴۰۱، با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جمعی از مدیران شرکت‌های خدمات ارتباطی برگزار شد.

هم‌زمان با این مراسم پروژه اتصال روستای آناویز به شبکه اینترنت پرسرعت ۴.۵G رایتل برای بهره‌مندی خانوارهای این روستای تابعه استان اردبیل از سرویس اینترنت پرسرعت رایتل، راه‌اندازی شد.

در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات روستایی، رایتل با اجرای طرح راه‌اندازی سایت جدید تلفن و اینترنت پرسرعت همراه، ۴۰ روستا از هشت شهرستان‌ خلخال، نوشهر، نکا، کیاسر،کجور، سوادکوه، ساری و بلده را به شبکه ملی اطلاعات، متصل کرد.

همچنین توسعه شبکه اتصال ۲۲ شهر جدید شامل ۲۲۰ سایت به شبکه اینترنت پرسرعت نسل چهارم و مجهز کردن ۱۱ شهر در شهر قدس و فردیس به فیبر نوری و وایرلس از دیگر طرح‌های اپراتور رایتل بود که روز گذشته و به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

در این مراسم همچنین اعلام شد که از ۲۸ اردیبهشت تا ۳۱ مرداد سال جاری دسترسی ۳۵۹ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده که از این تعداد ۴۰ روستا توسط رایتل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و بیشترین تعداد اتصالات در روستاهای مازندران بوده است.

مدیرعامل رایتل در آیین افتتاحیه پروژه‌های ارتباطی در هفته دولت با اشاره به تلاش مستمر این اپراتور در حوزه توسعه ارتباطات روستایی، گفت:

«در سال اول اجرای این طرح ۱۰۰ هزار پورت پوششی راه‌اندازی و حالا بعد از ماه سوم ۲۰ هزار پورت در شهرقدس و فردیس فعال شد. انتقال فیبر تا در خانه مشترکین مشکلاتی جدی دارد. ۵۰ درصد فیبر ۵۰ درصد وایرلس بسیار مشکل است.»

یاسر رضاخواه درباره موفقیت‌آمیز بودن پروژه ققنوس رایتل در راستای برنامه‌های توسعه این اپراتور، توضیح داد: «پیمانکار چینی مدتی پس از اجرای تحریم‌ها کشور ما را ترک کرد و این اتفاق مشکلاتی را در پی داشت. ما با هدف راهکار جدید و بومی‌سازی، هفت ماه به صورت پایلوت با شرکت‌های دانش‌بنیان کار کردیم تا انتقال به نود جدید انجام شود.»

او اجرای این پروژه را به جراحی تشبیه کرده و اعلام کرد انجام این پروژه ۱۲ ماه زمان برده و ۴۰ میلیون دلار هزینه تعویض این نمونه با نمونه خارجی شده است. در اجرای این پروژه شرکت بهسا، به‌عنوان زیرمجموعه همراه اول، به شرکت رایتل کمک کرده است.

رضاخواه در پایان اعلام کرد که در یک سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه‌ها توسط رایتل هزینه شده است. در همین راستا برنامه رایتل تأمین مالی ۲ هزار میلیارد تومان در سال آینده است.

مدیرعامل رایتل همچنین از افزایش مشترکین این اپراتور در سه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی ۴ پروژه شامل دو پروژه کلان و دو پروژه داخل شرکت از دلایل جذب مشترک بوده است.

رضاخواه، با اشاره به مسیری که رایتل طی ده سال گذشته پیموده، تأکید کرد: «در رایتل برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها ریسک‌پذیری بالایی صورت گرفته و ۱۰۰ درصد درآمد این شرکت برای توسعه سرمایه‌گذاری شده و اکنون این اپراتور در نقطه‌ای قرار دارد که درآمد خود را ۳ برابر افزایش داده است.»

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا