zoomit

راهنمای ورود به تلگرام بدون نیاز به شماره و دریافت کد تأیید از‌طریق پیامک

راهنمای ورود به تلگرام بدون نیاز به شماره و دریافت کد تأیید از‌طریق پیامک

اگر جست‌وجو در گوگل شما را به‌سمت این مطلب هدایت کرده است، به‌احتمال زیاد شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که برای دریافت کد تأیید ازطریق پیامک برای ورود به تلگرام دچار مشکل شده‌اید. تلگرام سرویس پیام‌رسان مبتنی‌بر فضای ابری است که برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری، از سیستم رمز‌عبور یک‌بار‌مصرفی استفاده می‌کند که به‌صورت کد پنج‌رقمی به شماره‌تلفن کاربر پیامک می‌شود.

در این مطلب، با روش‌های مختلف ورود به تلگرام بدون نیاز به دریافت کد ازطریق پیامک ‌آشنا خواهید شد. فقط توجه کنید که تلگرام مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، بر‌پایه‌ی شماره‌تلفن است؛ به‌همین‌دلیل، برای اطمینان از دسترسی همیشگی به حساب خود، باید از شماره‌تلفنی استفاده کنید که به آن دسترسی دارید.

عناوین اصلی این مطلب:

  • ورود تلگرام بدون نیاز به دریافت کد ازطریق پیامک
  • ورود تلگرام با استفاده از تماس تلفنی
  • ورود به تلگرام ازطریق QR کد
  • ورود تلگرام ازطریق دستگاه دیگر
  • ورود به تلگرام ازطریق ایمیل (بدون ارسال کد به سیم‌کارت)
  • ورود به تلگرام بدون نیاز به شماره و سیم‌کارت

ورود به تلگرام بدون نیاز به دریافت کد ازطریق پیامک

به‌طور‌کلی، تلگرام در چهار مورد ممکن است به کاربر کد احراز هویت ارسال کند:

۱. وقتی حساب جدیدی در تلگرام ایجاد می‌کنید.

۲. وقتی می‌خواهید با دستگاه دیگری وارد حساب تلگرامتان شوید.

۳. وقتی می‌خواهید رمزعبورتان را بازیابی کنید.

۴. وقتی شماره‌تلفنتان را تغییر می‌دهید.

درضمن، هربار که دستگاه خود را از فهرست Active Session حذف می‌کنید یا از حسابتان خارج می‌شوید یا اپلیکیشن تلگرام را مجددا نصب می‌کنید، لازم است کد تأیید را وارد کنید. در تمام این موارد، استفاده از کد تأیید حیاتی است؛ چراکه درغیر‌این‌صورت، هر‌کسی می‌توانست به‌راحتی به حساب تلگرام شما دسترسی داشته باشد.

بااین‌حال، گاهی پیش می‌آید که منتظر دریافت کد تأیید ازطریق پیامک هستید؛ اما به‌دلایلی کدی به شماره‌تلفن شما ارسال نمی‌شود. در این صورت، باید بدانید برای ورود به حساب تلگرام محدود به دریافت پیامک نیستید و می‌توانید از روش‌های دیگری اقدام کنید که در‌ادامه توضیح داده شده است.


بیشتر بخوانید: امکانات جدیدترین آپدیت تلگرام


ورود به تلگرام با استفاده از تماس تلفنی

در‌صورتی‌که موفق نشده‌اید کد تأیید تلگرام را ازطریق پیامک دریافت کنید، با استفاده از تماس تلفنی می‌توانید به حساب تلگرام خود وارد شوید. بااین‌حال، در نظر بگیرید که اولویت تلگرام برای ارسال کد ابتدا به دستگاه دیگری است که به حساب تلگرام شما متصل است و سپس کد را ازطریق پیامک ارسال می‌کند. اگر منتظر ارسال کد ازطریق پیامک هستید؛ اما کدی دریافت نمی‌کنید، ابتدا مطمئن شوید از دستگاه دیگری به حسابتان دسترسی ندارید. سپس منتظر بمانید تا زمان سه‌دقیقه‌ای دریافت پیامک سپری شود.

در این صورت، از تلگرام تماسی دریافت می‌کنید که در آن صدای گویا کد پنج‌رقمی را برایتان می‌خواند. با وارد‌کردن این کد می‌توانید به حساب تلگرامتان دسترسی پیدا کنید. در‌صورتی‌که بار اول موفق نشده باشید به تماس تلگرام پاسخ دهید، باید مدتی صبر کنید تا گزینه‌ی تماس دوباره برایتان فعال شود. تا وقتی این مدت سپری نشده است، انتخاب گزینه‌ی Didn’t get the code شما را به‌سمت ارسال ایمیل به تیم پشتیبانی تلگرام برای حل مشکل هدایت می‌کند.

ورود به تلگرام با استفاده از تماس تلفنی

طبق هشدار تلگرام، کد‌های لاگین به‌دلیل مسائل امنیتی فقط برای حساب‌هایی ازطریق تماس تلفنی منتقل می‌شود که گزینه‌ی احراز هویت دوعاملی را از مسیر Settings > Privacy & Security > Two-Step Verification فعال کرده باشند. اگر در دریافت تماس تلفنی با مشکل روبه‌رو شده‌اید، ممکن است با فعال‌کردن این گزینه مشکل برطرف شود.

ورود به تلگرام ازطریق کد QR

قابلیت اسکن کد QR که از سال ۲۰۲۰ به تلگرام اضافه شد، روش دیگری برای احراز هویت است که درصورت بروز مشکل در دریافت پیامک، می‌توانید از آن برای دسترسی به حساب تلگرام خود استفاده کنید. البته توجه کنید که چون فرایند اسکن‌کردن ازطریق گوشی انجام می‌شود، این روش فقط برای وارد‌شدن به حساب ازطریق وب یا نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام امکان‌پذیر است؛ به‌همین‌‌دلیل، ازقبل باید به اکانت خود در گوشی دسترسی داشته باشید.

ورود به تلگرام از طریق کد QR

برای استفاده از کد QR، اپلیکیشن موبایل تلگرام را باز و از بخش تنظیمات، گزینه‌ی Devices را انتخاب کنید. روی دکمه‌ی آبی Link Desktop Device ضربه بزنید و سپس دوربین گوشی خود را به‌سمت کد QR نمایش‌داده‌شده در نسخه‌ی وب یا دسکتاپ تلگرام بگیرید تا کد را اسکن کنید و بلافاصله به حساب خود وارد شوید.

ورود به تلگرام ازطریق دستگاه دیگر

ازنظر تلگرام، امن‌ترین روش احراز هویت برای اجازه‌ی ورود به حساب کاربری، ارسال کد تأیید به دستگاه دیگری است که با همان حساب به آن وارد شده‌اید. درواقع، یکی از دلایل رایجی که کاربران موفق نمی‌شوند کد را ازطریق پیامک یا تماس تلفنی دریافت کنند، این است که با همان حساب در دستگاه دیگری لاگین هستند و تلگرام سعی می‌کند کد تأیید را به آن دستگاه بفرستد.

در بخش Devices از قسمت تنظیمات تلگرام، می‌توانید فهرست تمام دستگاه‌های متصل به حسابتان را مشاهده کنید. زیر بخش Current Session، نام دستگاهی را می‌بینید که در‌حال‌حاضر دارید با آن حسابتان را چک می‌کنید. زیر بخش Active Session، تمام دستگاه‌های دیگری که به حساب شما دسترسی دارند، می‌توانید مشاهده کنید. وقتی یکی از دستگاه‌ها به حساب تلگرام شما متصل باشد و بخواهید به دستگاه دیگری وارد شوید، کد لاگین را به‌‌صورت پیامی از‌طرف تلگرام در دستگاه متصل دریافت خواهید کرد.

ورود به تلگرام از طریق دستگاه دیگر

با انتخاب گزینه‌ی Terminate all other sessions، می‌توانید دسترسی تمام دستگاه‌ها به‌جز دستگاه فعلی را به حساب تلگرام خود ببندید. در این صورت، دریافت کد تأیید تلگرام ازطریق دستگاه دیگر ممکن نخواهد بود.

ورود به تلگرام ازطریق ایمیل

تلگرام در جدیدترین به‌روزرسانی خود در ماه سپتامبر از بهبود Login Flow برای افزایش امنیت حساب‌های کاربران خبر داد؛ بدین‌ترتیب که آن دسته از کاربرانی که مرتب به حساب خود وارد و از آن خارج می‌شوند، می‌توانند کدهای لاگین را ازطریق آدرس ایمیل دریافت کنند یا از گزینه‌ی ورود با آی‌دی اپل یا گوگل استفاده کنند.

در‌حال‌حاضر، این گزینه هنوز برای کاربران فعال نشده است و در مرحله‌ی بتا به‌سر می‌برد؛ اما به‌گفته‌ی یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که موفق شده است اسکرین‌شاتی از این قابلیت را ذخیره‌ کند، تلگرام به‌زودی به کاربران اجازه خواهد داد تا آدرس ایمیل خود را به حسابشان متصل کنند. این قابلیت احتمالاً در بخش Privacy and Security اپلیکیشن تلگرام ظاهر خواهد شد و با انتخاب آن، جمله‌ی «این آدرس ایمیل هر‌بار که از دستگاه جدید به حساب تلگرام خود وارد می‌شوید، استفاده خواهد شد» نمایش داده می‌شود.

ورود به تلگرام از طریق ایمیل

بااین‌حال تا پیش از فعال‌شدن این قابلیت، تلگرام کدهای لاگین را فقط ازطریق پیامک یا تماس تلفنی یا دستگاه متصل دیگر به کاربر ارسال می‌کند. همچنین، در مدتی که منتظر سپری‌شدن زمان انتظار برای تماس دوباره‌ی تلگرام هستید، اگر روی گزینه‌ی Didn’t get the code کلیک کنید، صفحه‌ی ایجاد ایمیل باز می‌شود که می‌توانید مشکل دریافت‌نکردن کد لاگین را ازطریق ایمیل با تیم پشتیبانی تلگرام در میان بگذارید.

ایجاد حساب در تلگرام بدون شماره‌تلفن و سیم‌کارت؛ استفاده از شماره‌ی مجازی

همان‌طورکه پیش‌تر در این مطلب گفتیم، تنها راه ایجاد حساب تلگرام استفاده از شماره‌تلفن است و استفاده از ایمیل به‌جای آن ممکن نیست؛ اما این شماره‌تلفن می‌تواند از نوع شماره‌ی مجازی باشد و به سیم‌کارتتان متصل نباشد. شماره‌ی مجازی سرویسی بی‌ربط به خط تلفن است که به مکان ثابتی محدود نیست و از آن می‌توان برای برقراری یا دریافت تماس با هر دستگاهی از‌جمله تلفن‌‌همراه یا تلفن‌ نرم‌افزاری استفاده کرد.

با ساخت شماره‌ی مجازی تلگرام یا واتساپ یا شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام، به‌راحتی می‌توان در این پلتفرم‌ها ثبت‌نام کرد و بدون استفاده از شماره‌ی شخصی خود، از مزایای آن‌ها بهره‌مند شد. علاوه‌بر‌این، شماره‌ی مجازی برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک نیز کاربرد دارد. برای این کار، تنها کافی است شماره‌ی مجازی خود را دراختیار مخاطبان قرار دهید و با پرداخت هزینه با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

تلگرام اکثر شماره‌های مجازی رایگان که دراختیار تمام کاربران گذاشته می‌شود، مسدود کرده است و ما نیز استفاده از آن‌ها را به‌همین‌دلیل توصیه نمی‌کنیم؛ چرا‌که به‌راحتی اطلاعات شخصی شما دراختیار نفرات بعدی قرار می‌گیرند که از همان شماره‌ی مجازی استفاده می‌کنند و هر‌لحظه خطر از‌دست‌دادن حساب‌های کاربری ساخته‌شده با این شماره‌های مجازی رایگان وجود دارد.

در مطلب شماره‌ی مجازی چیست و چگونه می‌توانیم برای خود شماره‌ی مجازی داشته باشیم، فهرستی از ارائه‌دهندگان شماره‌ی مجازی ازجمله Google Voice معرفی شده‌اند که با‌‌‌توجه‌‌به هزینه‌ی اشتراک آن‌ها، می‌توانید برای ساخت حساب تلگرام مستقل از شماره‌تلفن و سیم‌کارت خود استفاده کنید.

پرسش‌های متداول

چرا کد تأیید تلگرام برایم ارسال نمی‌شود؟

گاهی اوقات ممکن است در روند ارسال کد تأیید ورود به تلگرام مسائلی ازجمله مشکل آنتن‌دهی و متصل‌نبودن به فیلترشکن و مشکلات سرور تلگرام از عوامل بروز این مشکل باشند.

آیا می‌توانم با استفاده از ایمیل وارد حساب تلگرام خود شوم؟

بله، شما می‌توانید با کمک راهنمای گفته‌شده در همین مقاله ایمیل خود را به تلگرام معرفی کنید تا درصورت بروز مشکل در روند ارسال کد تأیید پیامکی ورود به آن، ایمیل حاوی کد تأیید برایتان ارسال شود.

آیا می‌توانم بدون استفاده از شماره سیم‌کارت خودم در تلگرام اکانت بسازم؟

بله، روش مطمئن و بدون دردسر برای ساخت حساب تلگرام بدون استفاده از شماره تلفن‌همراه در همین مقاله بررسی و آموزش داده شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا