zoomit

دوربین فوجی فیلم X-H2 با سنسور ۴۰.۲ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K رونمایی شد

دوربین فوجی فیلم X-H2 با سنسور ۴۰.۲ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K رونمایی شد

فوجی فیلم پس از سال‌ها تولید دوربین‌های APS-C بدون آینه با وضوح بیست‌‌و‌چند مگاپیکسلی، سرانجام دوربین جدید سری X را با تفاوت‌هایی محسوس نسبت‌ به مدل‌های پیشین معرفی کرده تا قدم روبه‌جلوی مهمی بردارد. جدیدترین دوربین فوجی فیلم که X-H2 نامیده می‌شود مجهز به حسگر ۴۰٫۲ مگاپیکسلی X-Trans است و توانایی ضبط ویدیوی ۸K دارد.

براساس گزارش ورج، دوربین Fujifilm X-H2 که در دسته‌ی دوربین‌های حرفه‌ای جای می‌گیرد بر پایه‌ی دوربین X-H2S تولید شده است و شباهت‌های زیادی به آن دارد. هر دو دوربین مجهز به یک نوع پردازنده، سیستم لرزش‌گیر داخل بدنه (IBIS)، اسلات دوگانه‌ی کارت حافظه و منظره‌یاب الکترونیکی هستند و شباهت‌های دیگری نیز دارند.

X-H2 اساساً مدلی از X-H2S با حسگر پروضوح‌تر محسوب می‌شود و ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از آن است. فوجی فیلم گفته است دوربین X-H2 را در اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ (اوایل مهر ۱۴۰۱) با قیمت ۱٬۹۹۹٫۹۵ دلار عرضه می‌کند. این قیمت صرفاً مختص‌ به بدنه‌ی دوربین است و برای تهیه‌ی لنز باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید.

دوربین فوجی فیلم X-H2 با سنسور 40.2 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 8K رونمایی شد
دوربین فوجی فیلم X-H2 با سنسور 40.2 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 8K رونمایی شد

فوجی فیلم در کنار دوربین جدیدش، دو لنز سری Fujinon را رونمایی کرده است. مدل اول، لنز پرتره‌ی XF 56mm f/1.2 با دیافراگم پرسرعت است که ۹۹۹٫۹۵ دلار قیمت دارد و لنز دوم در دسته‌ی لنز‌های زوم فوق‌ عریض مدیوم‌فرمت قرار می‌گیرد. این لنز که GF 20–۳۵mm f/4 نام دارد با قیمت ۲٬۴۹۹٫۹۵ دلار دردسترس قرار خواهد گرفت.

لنز ۵۶ میلی‌متری فوجی‌ فیلم اواخر سپتامبر (اوایل مهر) به‌همراه دوربین X-H2 عرضه می‌شود، اما لنز زوم جدید تا ماه اکتبر (مهر و آبان) عرضه نخواهد شد.

فوجی فیلم چند ماه پیش دوربین Fujifilm X-H2S را معرفی کرد و مدل X-H2 تا حد زیادی نسبت‌ به آن دوربین بدون تغییر باقی مانده است. حسگر جدید ۴۰٫۲ مگاپیکسلی در دوربین X-H2 طراحی متفاوتی نسبت‌ به حسگر دوربین X-H2S و سرعت خواندن و سرعت تصویربرداری متوالی پایین‌تری دارد.

دوربین فوجی فیلم Fujifilm X-H2 با نمایشگر LCD

دوربین X-H2 ازطریق منظره‌یاب الکترونیکی‌اش تصاویر متوالی را که اندکی کراپ شده‌اند (۱٫۲۹ برابر) با نرخ ۲۰ فریم‌برثانیه ثبت می‌کند، یعنی تقریباً نصف سرعت X-H2S. نکته‌ی دیگر این است که X-H2S تصاویر را کراپ نمی‌کند. بهره‌مندی X-H2 از حسگر کندتر بدین معنی است که به هنگام استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی برای ثبت تصاویر ساکن و ویدیو، جلوه‌ی رولینگ‌شاتر بیشتر دیده می‌شود.

دوربین X-H2 فوجی فیلم مدل اصلاح‌شده‌ی‌ X-H2S با حسگر پروضوح‌تر است

دو دوربین X-H2 و X-H2S مجهز به یک نوع شاتر مکانیکی هستند، بدین ترتیب X-H2 همچنان می‌تواند در وضوح کامل به هنگام ثبت تصاویر متوالی به نرخ ۱۵ فریم‌برثانیه دست پیدا کند. در دوربین X-H2 سرعت شاتر الکترونیکی بیشتر است، اما جلوه‌ی رولینگ‌شاتر احتمالاً نحوه‌ی استفاده از این سرعتِ بیشتر را محدود می‌کند.

دوربین X-H2 ازطریق حالت مولتی‌شات می‌تواند تصاویری با وضوح فراتر از ۴۰٫۲ مگاپیکسل بگیرد. این دوربین مجموعه‌ای از ۲۰ عکس با فناوری پیکسل‌شیفت می‌گیرد و تصویری ۱۶۰ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. دوربین فوجی فیلم برای ثبت نهایی تصویر به سیستم لرزش‌گیر درون بدنه و نرم‌افزار Pixel Shift Combiner اتکا می‌کند.

دوربین X-H2 در کنار این‌ها می‌تواند ویدیوی ۸K با نرخ ۲۹٫۹۷ فریم‌برثانیه ضبط کند. ایزوی دوربین X-H2 هم‌سطح با X-H2S است و به همین دلیل دوربین جدید نیز می‌تواند در محیط‌های کم‌نور تصاویر باکیفیتی بگیرد (ایزو در حالت عادی ۱۲٬۸۰۰ است اما می‌توان آن را به ۵۱٬۲۰۰ رساند).

نمای داخلی دوربین فوجی فیلم Fujifilm X-H2 سنسور

سیاست فوجی فیلم برای تولید دو مدل مشابه از یک دوربین که یکی از آن‌ها روی سرعت و دیگری روی وضوح متمرکز باشد، سیاست کاملاً جدیدی نیست. برندهایی مثل نیکون و کانن سال‌ها است چنین رویکردی دنبال می‌کنند. بااین‌حال استراتژی موردبحث برای فوجی فیلم جدید است. این شرکت تاکنون صرفاً دوربین‌های مدیوم‌فرمت خود را وارد جنگ مگاپیکسل‌ها کرده بود. فوجی فیلم جزو معدود برندهای بازار محسوب می‌شود که سیستمی فول‌فریم در محصولاتش ندارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا