zoomit

دلایل روشن‌ نشدن تلویزیون و روش‌های رفع آن‌ها

دلایل روشن‌ نشدن تلویزیون و روش‌های رفع آن‌ها

روشن‌ نشدن تلویزیون از مشکلات رایجی به شمار می‌رود که ممکن است برای هر تلویزیون با هر برندی رخ بدهد. مشکل یادشده هم می‌تواند ناشی از استهلاک یکی از قطعات تلویزیون باشد و هم می‌تواند در اثر ایرادی جزئی رخ بدهد. با توجه به اینکه علت روشن‌ نشدن تلویزیون می‌تواند نقص و ایرادات فنی باشد، پیشنهاد می‌کنیم در‌صورتی‌که راهکارهای ارائه‌شده کمکی به شما نکرد، حتماً از تکنسین متخصص تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

قبل از اقدام به هر کاری، فلش مموری، کنسول‌های بازی و دستگاه‌های دیگر مثل دی‌وی‌دی و ریسیور را از تلویزیون جدا کنید (به‌طور کلی هر دستگاه خارجی‌ای که با کابل HDMI به تلویزیون متصل است).

برای مراقبت و افزایش طول عمر تلویزیونتان می‌توانید مقاله چگونه طول عمر تلویزیون را افزایش دهیم را در بخش لوازم خانگی نیوزلن مطالعه کنید.

علت روشن نشدن تلویزیون

فرسودگی قطعات اولین و مهم‌ترین علت روشن‌نشدن تلویزیون است و برای تشخیص شدت فرسودگی باید از فردی متخصص یا تعمیرکار کمک گرفت. معمولاً با تعویض یا به‌روزرسانی این قطعات مشکل حل خواهد شد.

وجود بدافزار یا تروجان‌های مختلف نیز در روشن‌ نشدن تلویزیون می‌تواند دخیل باشد که معمولاً در تلویزیون‌های هوشمند اتفاق می‌افتد. درواقع، بدافزارها از اجرای درست برنامه‌ها و روشن شدن تلویزیون جلوگیری می‌کنند و ممکن است کاربر به‌هیچ‌وجه از وجود آن‌ها مطلع نشود. توصیه اکید این است که برای جلوگیری از بروز چنین حالتی، قبل از استفاده از فلش‌مموری حتماً آن را ویروس‌کشی کنید.

حتما بخوانید : چراغ در بازارهای مالی

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا