zoomit

دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ از حافظه‌ی جدید LPDDR5X مایکرون بهره خواهند برد

سامسونگ در اوایل ماه جاری، اولین حافظه‌ی DRAM LPDDR5X جهان را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. اکنون رقیب غول فناوری کره‌ای در این حوزه یعنی شرکت مایکرون (Micron) اعلام کرده است برای اولین‌بار ماژول DRAM LPDDR5X خود را روی پردازنده‌‌ی جدید پرچم‌دار مدیاتک ارائه خواهد کرد. مایکرون در دومین اجلاس سالانه‌ی مدیاتک اعلام کرد ماژول جدید DRAM LPDDR5X این شرکت برای تراشه‌ی پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ آماده شده است.

به گزارش XDA، مایکرون در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود مدعی شده اولین شرکت فعال در حوزه‌ی صنایع نیمه‌هادی است که از DRAM LPDDR5X نمونه‌برداری و اعتبارسنجی کرده و اولین سری از این تراشه را نیز عرضه کرده است. مایکرون همچنین اعلام کرده که نمونه‌های ماژول جدید رم جدید این شرکت برای گوشی‌های هوشمند از نرخ انتقال داده تا سرعت ۸٫۵۳۳ گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند و بنابراین عملکرد آن نسبت به ماژول‌های LPDDR5 تا ۳۳ درصد سریع‌تر است.

JC Hsu از واحد تجاری ارتباطات بی‌سیم مدیاتک در مورد حافظه‌ی رم جدید گفت:

مشتریان گوشی‌های هوشمند ما برای بهره بردن از برنامه‌های پیچیده و سنگین عصر ۵G، به‌طور فزاینده‌ای خواستار پهنای باند بالاتر هستند. برای پاسخ‌دادن به این نیاز، حافظه‌ی فوق‌سریع LPDDR5X مایکرون یک گزینه‌ی ایده‌آل است که می‌توان از آن در گوشی‌های پرچم‌دار استفاده کرد. دایمنسیتی ۹۰۰۰ اولین تراشه‌ای خواهد بود که از این نوع حافظه‌ها پشتبانی می‌کند. این ویژگی، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را قادر خواهد ساخت تا تجربه‌ی کاربری بهتری در زمینه‌ی ۵G به مشتریان خود ارائه کنند.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ پردازنده‌ی پرچم‌دار ۵G مدیاتک است که بر پایه‌ی فناوری چهار نانومتری توسعه داده شده است. این تراشه از یک هسته‌ی اصلی کورتکس X2 با فرکانس کاری ۳٫۰۵ گیگاهرتز، سه هسته‌ی کورتکس A710 با فرکانس کاری ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A510 با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نیز Mali-G710 آرم است. از جمله قابلیت‌های دیگر دایمنسیتی ۹۰۰۰ می‌توان به مودم ۵G یک‌پارچه، پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۳، پشتیبانی از وای‌فای ۶E و HDR ISP هجده بیتی اشاره کرد.

اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک تا پایان سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار خواهد شد. این دستگاه‌ها احتمالا از حافظه‌ی رم جدید DRAM LPDDR5X مایکرون بهره خواهند برد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا