zoomit

درخواست اپل از سامسونگ و ال‌جی برای تولید پنل OLED هدست واقعیت افزوده این شرکت

درخواست اپل از سامسونگ و ال‌جی برای تولید پنل OLED هدست واقعیت افزوده این شرکت

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد اپل مشخصات فنی پنل‌های OLED موردنیاز برای هدست‌ واقعیت افزوده‌ی خود را ارتقا داده است. اپل از تأمین‌کنندگان خود یعنی سامسونگ دیسپلی و ال‌جی درخواست کرده است تا نمایشگرهای ارتقایافته را برای هدست‌های واقعیت افزوده‌ی این شرکت تولید کنند، اما این صفحه‌نمایش در نسل اول هدست اپل استفاده نخواهد شد. طبق شنیده‌ها، اولین مدل محصول مورداشاره اوایل سال آینده رونمایی خواهد شد.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو، صفحه‌نمایش هدست واقعیت افزوده‌ی خود را OLEDOS (به‌معنای OLED روی سیلیکون) می‌نامد؛ پنلی که سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی آن را تولید خواهند کرد. شایان‌ذکر است که هردو تأمین‌کننده‌، درحال‌حاضر نمایشگرهایی را برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نیز تولید می‌کنند و به‌همین دلیل جای‌شکی نیست که کیفیت این پنل‌ها بسیار بالا خواهد بود. OLEDOS فناوری جدیدی در حوزه‌ی نمایشگر محسوب می‌شود که به‌جای شیشه از سیلیکون بهره می‌برد و به‌طورخاص برای محصولات واقعیت افزوده درنظر گرفته شده است.

به‌گزارش SamMobile، اپل از نمایشگرهای ساخت سامسونگ یا ال‌جی در اولین نسل هدست واقعیت افزوده‌ی خود استفاده نخواهد کرد و درعوض از صفحه‌نمایش‌های ساخت سونی در این محصول بهره خواهد گرفت. سازنده‌ی آیفون ابتدا قصد داشت از نمایشگرهایی با تراکم ۲۸۰۰ پیکسل‌ بر اینچ استفاده کند اما اکنون وضوح این پنل‌ها را به ۳۵۰۰ پیکسل‌ بر اینچ ارتقا داده است. این گزارش حاکی از آن است که سامسونگ و ال‌جی کار روی نمایشگرهایی با تراکم ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ پیکسل‌ بر اینچ را نیز آغاز کرده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اولین هدست واقعیت مجازی اپل احتمالاً با نام Reality Pro معرفی خواهد شد
  • اپل سه نام تجاری با محوریت هدست واقعیت ترکیبی ثبت کرد

انتظار می‌رود سامسونگ و ال‌جی هردو تا سال ۲۰۲۴ وارد مرحله‌ی تولید انبوه نمایشگرهای OLEDOS شوند. ال‌جی اولین برندی بود که ساخت پنل‌های مبتنی‌بر این فناوری را آغاز کرد و پس‌از آن سامسونگ نیز وارد این بازار شد. بااین‌حال، مدیر ارشد سامسونگ اعلام کرده است که تولید نمایشگرهای OLEDOS نسبت به LEDOS موانع کم‌تری دارد و این شرکت می‌خواهد در این حوزه از رقبای خود یعنی ال‌جی دیسپلی و سونی جلوتر باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا