zoomit

حیات فراتر از آنچه می‌شناسیم؛ بیگانگان ممکن است از کربن ساخته نشده باشند

حیات فراتر از آنچه می‌شناسیم؛ بیگانگان ممکن است از کربن ساخته نشده باشند

براساس یافته‌های مطالعه‌ای جدید، احتمالا در بسیاری از سیاره‌های متفاوت دیگر، واکنش‌های شیمیایی خودکفایی در جریان هستند که از حیاتی کاملا متفاوت با حیات زمینی پشتیبانی می‌کنند. حیات روی زمین به کربن وابسته است، با این‌حال ممکن است در سیاره‌های فراخورشیدی، ترکیب‌های غیرکربنی در فرآیند شکل‌گیری حیات نقش داشته باشند.

حیات روی زمین وابسته به ترکیب‌های آلی است. این مولکول‌ها از کربن تشکیل شده‌اند و اغلب اوقات عناصر دیگری مثل هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن، فسفر و سولفور را دربرمی‌گیرند. با این‌حال دانشمندان از مدت‌ها پیش به این پرسش فکر کرده‌اند که آیا ممکن است حیات فرازمینی بر اساس واکنش شیمیایی متفاوتی تکامل یابد. برای مثال پژوهشگرها تا مدت‌ها گمان می‌کردند سیلیکون یکی از مواد ضروری برای زیست فرازمینی باشد.

بتول کاچار، اخترزیست‌شناس و زیست‌شناس تکاملی از دانشگاه ویسکانسین مدیسون و نویسنده‌ی اصلی مطالعه‌ی اخیر می‌گوید باید این احتمالات را بررسی کنیم تا بتوانیم فراتر از حیات فرازمینی، تصوری از تمام اشکال حیات داشته باشیم.

نوعی واکنش شیمیایی موسوم به خودکاتالیزی، عامل کلیدی حیات روی زمین است. واکنش‌های خودکاتالیزی، خودکفا هستند و می‌توانند مولکول‌هایی را تولید کنند که به برانگیختن واکنش مشابه منجر شوند. جمعیت در حال رشدی از خرگوش‌ها را تصور کنید. زوج خرگوش‌ها مجددا با تولید مثل، خرگوش‌های جدیدی را تولید می‌کنند و این فرآیند همچنان تکرار می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا