zoomit

حمایت ۳۴ ایالت آمریکا از تجدیدنظر اپیک گیمز در پرونده دعوی اپل

حمایت ۳۴ ایالت آمریکا از تجدیدنظر اپیک گیمز در پرونده دعوی اپل

چندی پیش، اپل موفق شد که حکم دادگاه مبنی بر اعمال تغییرات اپ استور در ۹ دسامبر را به تعویق بیندازد و همچنان از توسعه‌دهندگان بخواهد که از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای خود بدون ارائه‌ی گزینه‌های جایگزین استفاده کنند. در‌ واقع این حکم، برای اپیک گیمز آورده‌ای را به‌‌ دنبال ندارد و از آن می‌توان به‌عنوان شکست بزرگی برای این شرکت یاد کرد؛ اما طبیعتاً ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ چراکه اپیک گیمز نیز درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه مربوطه ارسال کرده است.

اکنون، به‌‌ نظر می‌رسد که سازنده‌ی بازی فورتنایت به دستاورد مهمی در تجدیدنظر حکم دعوی دست یافته است. در گزارش جدیدی گفته می‌شود دادستان‌های کل ۳۴ ایالت آمریکا و ناحیه‌ی کلمبیا در حمایت از اپیک گیمز، به دادگاه تجدیدنظر گفته‌اند اپل با انحصار در توزیع برنامه‌ها از‌ طریق اپ استور به در ‌حال محدود کردن فضای رقابتی است. ظاهراً نامه‌ی حمایتی مذکور ابتدا در ایالت یوتا به دادگاه ارائه شد و سپس سایر ایالت‌ها نظیر کلرادو، ایندیانا، تگزاس و… نیز به آن پیوستند. بخشی از مستندات نامه‌ی یادشده به شرح زیر است:

رفتار اپل به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل و میلیون‌ها شهروند آسیب رسانده و این در‌ حالی است که اپل همچنان به انحصار توزیع اپلیکیشن و راه‌حل‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای برای گوشی‌های آیفون، سرکوب رقابت و جمع‌آوری سودهای فرارقابتی در صنعت تقریباً تریلیون دلاری گوشی‌های هوشمند در سال ادامه می‌دهد.

از قرار معلوم، گروه‌های فعال و دانشگاهیان نیز برای حمایت از اپیک گیمز استدلال‌های قانونی به دادگاه ارائه کرده‌اند. ایالت‌ها استدلال می‌کنند که داداگاه در تصمیم خود مبنی‌ بر اینکه قراردادهای غیرقابل مذاکره اپل با توسعه‌دهندگان مشمول قانون انحصارطلبی نمی‌شود، دچار خطا شده است. برای یادآوری، دادگاه استیناف در حکم جنجالی تجدیدنظر کوپرتینویی‌ها اعلام کرده بود که اپیک گیمز نتوانسته مدرک مهمی را از انحصارطلبی اپل به دادگاه ارائه دهد. دادگاه اظهار داشت:

اپل نشان داده که درخواست تجدیدنظرش سؤال‌ها و شبهه‌هایی را در‌ مورد صحت حکم پرونده‌ی اصلی ایجاد می‌کند و ظاهراً اپیک گیمز در اثبات انحصارطلبی اپل ناکام بوده است. بااین‌‌حال، سازنده‌ی بازی فورتنایت نشان داد که رفتار اپل قانون رقابت عادلانه‌ی کالیفرنیا را نقض می‌کند. در‌ نهایت، دادگاه به درخواست اپل مبنی بر باقی ماندن بخش (i) بند (یک) دستور دائمی رضایت می‌دهد و توقف تا زمان صدور حکم در این تجدیدنظر به قوت خود باقی خواهد ماند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • انتقاد اپیک گیمز از درخواست تجدید نظر اپل برای تعویق حکم دادگاه

به‌عبارتی، دادگاه اجرای دستور را تا زمانی که بتواند به‌طور کامل آن را رسیدگی کند، متوقف کرده و این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد. در زمانی که دادگاه درخواست تجدیدنظر اپل را بررسی می‌کند، غول دنیای فناوری می‌توانند اپ استور را مانند قبل اداره کند.

به‌هرحال، حمایت ایالت‌های آمریکا از اپیک گیمز پرونده‌ی دعوی را بسیار پیچیده‌تر می‌کند و می‌تواند روند بررسی نهایی را تسریع کند. به‌طور کلی، به‌‌ نظر می‌رسد که همچنان شاهد جدال‌های حقوقی این دو شرکت خواهیم بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا