zoomit

جایگزین «انقلابی» گوشی‌ها؛ گجتی که همه از آن متنفرند

جایگزین «انقلابی» گوشی‌ها؛ گجتی که همه از آن متنفرند

یکی از مهم‌ترین نقاط عطف AI Pin که وجه تشابه بیشتری با صفحه‌نمایش ماشین‌های دیجیتال دارد، پروژکتور لیزری آن است. برای استفاده از این ویژگی باید یک‌بار روی تاچ‌پد دستگاه ضربه بزنید یا از او بخواهید چیزی را به شما «نشان دهد». زمانی‌که پین با صدای بلند با شما صحبت می‌کند، می‌توانید کف دست خود را جلوی دستگاه بیاورید تا از صحبت‌کردن به نوشتن سوئیچ کند. برای بازکردن قفل دستگاه و دسترسی به تنظیمات هم باید از پروژکتور استفاده کنید.

رابط کاربری پروژکتور با رنگ سبز و فقط روی یک دست نمایش داده می‌شود. کاربران به‌تدریج متوجه می‌شوند بهترین فاصله‌ی دست تا دستگاه چقدر است. رزولوشن ۷۵۰ مگاپیکسلی که شرکت هیومین اعلام کرده بیشتر به یک شوخی شبیه است، ولی خوشبختانه نوشته‌ها به‌اندازه‌ی کافی واضح هستند.

کاربران برای باز کردن قفل دستگاه، باید از میان سری اعدادی که در کف دستشان نمایش داده می‌شود، گزینه‌های درست را انتخاب کنند. همچنین برای گشتن در میان آیکون‌های منو، باید از مجموعه‌ای ژست‌های حرکتی استفاده کنند. همان‌طور که مارکز برانلی در بررسی خود می‌گوید، این کار شبیه آن است که تیله‌ای را کف دست خود بچرخانید.

برای انتخاب یک گزینه‌ی منو نیز باید انگشت شست و اشاره‌ی خود را بالای آن گزینه به یکدیگر بزنید و نمی‌توانید از انگشتان دست دیگر خود استفاده کنید. حتی کارشناسان نیز برای بار اول نتوانسته‌اند به این شیوه روی آیکون صحیح کلیک کنند.

می‌توانیم ایده و تلاش شرکت هیومین درخصوص رابط پروژکتور لیزری را قابل‌تحسین بدانیم، ولی عملکرد بسیار ضعیف گجت در این بخش، نهایتاً ما را به سمت یک جمله‌ی طلایی هدایت می‌کند: «اگر می‌خواهید محصولی بسازید که کار گوشی هوشمند را انجام دهد، لطفاً یک گوشی هوشمند بسازید!»

بپرس ولی منتظر جواب نباش

فکر می‌کنید جالب‌ترین کاری که می‌توان با گجتی مانند AI Pin انجام داد چیست؟ فرض کنید جلوی یک رستوران می‌ایستید، روی پین ضربه می‌زنید و از او می‌پرسید این رستوران از نظر مردم چه امتیازی دریافت کرده است.

برای تجربه‌ی هر تعامل موفق با دستگاه، باید سه تا چهار تعامل ناموفق را تاب بیاورید

طبق ادعای سازندگان، دستگاه سریعاً از تصویر روبه‌رو عکس می‌گیرد، آن را با تصاویر مشابه در وب مطابق می‌دهد و پاسخ را می‌یابد. سپس نظرات مردم را به شما اطلاع می‌دهد. انجام این کار در یک گوشی هوشمند به زمان بیشتری نیاز دارد، برای‌همین شاید تست خوبی برای سنجش عملکرد گجت باشد.

درعمل، محصول شرکت هیومین در این آزمون شکست می‌خورد. اغلب‌اوقات دستگاه نمی‌تواند رستوران یا مکان موردنظر را بیابد، حتی وقتی نام رستوران روی تابلویی بزرگ جلوی کاربر دیده می‌شود. بونجورنو مدیرعامل شرکت این مشکل را هم به «توهمات مدل و مشکلات سرور» نسبت می‌دهد و می‌گوید به‌مرورزمان همه‌چیز بهتر می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا