zoomit

تیک تاک؛ پردانلودترین اپلیکیشن دنیا در فصل اول ۲۰۲۲

تیک تاک؛ پردانلودترین اپلیکیشن دنیا در فصل اول ۲۰۲۲

تیک تاک (TikTok) در‌حال‌حاضر رشد بسیار سریعی دارد و رفته‌رفته به شبکه‌ی اجتماعی محبوب‌تری تبدیل می‌شود. به‌نوشته‌ی TechCrunch، داده‌های مؤسسه‌ی Sensor Tower نشان می‌دهد در فصل اول سال جاری میلادی، تیک تاک بیشتر از هر اپلیکیشن دیگری در سراسر دنیا دانلود شده است. تعداد دانلودهای جهانی تیک تاک در فصل اول سال ۲۰۲۱ از مرز ۳٫۵ میلیارد بار عبور کرد. تیک تاک پنجمین اپلیکیشن دنیا است که به این موفقیت دست پیدا می‌کند و تنها اپلیکیشن در بین پنج‌ اپلیکیشن برتر است که متا را به‌عنوان مالک خود نمی‌شناسد.

از زمان آغاز سال ۲۰۲۲، تیک تاک بیش از ۱۷۵ میلیون بار دانلود شده است. آمار نشان می‌دهد در ۹ فصل اخیر تیک تاک توانسته از مرز ۱۰ میلیون دانلود عبور کند و این دستاورد برای یوتیوب در هشت فصل اخیر ثبت شده است. از زمان آغاز سال ۲۰۱۸ تاکنون، تعداد دانلود هیچ اپلیکیشنی از تعداد دانلودهای تیک تاک پیشی نگرفته است. در آن زمان، تعداد دانلودهای جهانی واتساپ به ۲۵۰ میلیون بار می‌رسید.

آمار دانلود اپلیکیشن در فصل اول ۲۰۲۲ از نگاه Sensor Tower تصویر اول

دلایل زیادی برای محبوبیت تیک تاک وجود دارد. این شبکه‌ی اجتماعی بیشتر به‌دلیل پرداختن به ترندهای روز و الگوریتم منحصربه‌فرد و میزبانی از تنوع زیادی از جوامع توانسته است خیلی زود در بین کاربران محبوب شود. تیک تاک هم‌زمان با افزایش محبوبیت تغییراتی نیز به خود دیده است. در جدیدترین به‌روزرسانی تیک تاک، افزونه‌های تعاملی به تبلیغات درون فید اضافه شد و دکمه‌ی دیسلایک خصوصی به‌صورت آزمایشی آغاز به‌ کار کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپلیکیشن تیک تاک چیست ؛ صفر تا صد شبکه اجتماعی Tik Tok
  • تیک تاک با کنار زدن گوگل، محبوب‌ترین دامنه دنیا در سال ۲۰۲۱ شد

در سه فصل اخیر، جایگاه پنج اپلیکیشن پردانلود پلتفرم‌های اندروید و iOS تغییری نکرده است. در فصل اول سال ۲۰۲۲، تیک تاک برای سومین‌بار در تاریخ فعالیتش به ۷۰ میلیون دانلود در اپ استور رسید. تعداد دانلودهای تیک تاک در آسیا در فصل اول سال ۲۰۲۲ درمقایسه‌با فصل آخر سال ۲۰۲۱ رشد ۱۱ درصدی تجربه کرده است. تیک تاک در هند، یکی از بازارهای بزرگ دانلود اپلیکیشن در سراسر دنیا، مسدود شده است؛ اما در جایگاه سوم پردانلودترین‌های آسیا قرار دارد. تیک تاک در آسیا در رتبه‌ی اول اپ استور و رتبه‌ی هفتم گوگل پلی جای گرفت.

از فصل اول سال ۲۰۲۱ به‌بعد، تیک تاک پردانلودترین اپلیکیشن موبایلی در ایالات متحده بوده است. در فصل چهارم سال ۲۰۲۰، تعداد دانلودهای Zoom از تیک تاک پیشی گرفته بود. از فصل اول سال ۲۰۲۱، تیک تاک و یوتیوب محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اپ استور آمریکا بوده‌‌اند. همچنین به‌مدت سه فصل متوالی، تیک تاک محبوب‌ترین اپلیکیشن پلی استور بود. تعداد نصب تیک تاک در پلی استور رشد سالانه‌ی ۱۹ درصدی تجربه کرده است.

آمار دانلود اپلیکیشن در فصل اول ۲۰۲۲ از نگاه Sensor Tower تصویر دوم

در چهار فصل اخیر، پنج اپلیکیشن پردانلود در اروپا همواره ثابت بوده‌اند. تیک تاک و واتساپ در دو جایگاه برتر قرار گرفتند و اینستاگرام با یک پله سقوط در فصل گذشته به رتبه‌ی چهارم رفت. آماری که Sensor Tower منتشر کرده، شامل دانلود جهانی اپلیکیشن‌ها روی آیفون و آیپد و گوگل پلی از ۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰) تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) می‌شود. این آمار اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده را محاسبه نمی‌کند و تنها دانلودهای منحصربه‌فرد را در نظر می‌گیرد؛ ازاین‌رو، آمار اندروید شامل فروشگاه‌های متفرقه نیست.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا