zoomit

توقف افزایش قیمت خدمات تلفن ثابت به‌دستور شورای رقابت

توقف افزایش قیمت خدمات تلفن ثابت به‌دستور شورای رقابت

اواسط شهریور، با امضای رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح افزایش هزینه‌ی ماهانه‌ی تلفن ثابت تصویب شد. این در حالی است که امروز، دوازدهم مهر، شورای رقابت دستور توقف افزایش در هزینه‌ی خدمات تلفن ثابت را صادر کرد. طبق این دستور، تا زمان ارائه‌ی دقیق هزینه‌ی تمام‌شده برای خدمات این تلفن‌ها، امکان افزایش هزینه وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که یک هفته قبل خبری مبنی‌بر افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت منتشر شد که با استناد به نامه‌ی ستاد تنظیم بازار مورخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، دستور افزایش هزینه‌ی تلفن ثابت ابلاغ شده بود. طبق این مصوبه و جدولی که ستاد تنظیم بازار ارائه کرده بود، مشترکان تلفن ثابت در تهران ۲۰ هزار تومان و در سایر مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها ۱۰ هزار تومان باید بابت نگه‌داری خط پرداخت کنند.

همچنین، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، ضمن تأیید این موضوع اعلام کرده بود: «براساس مصوبه‌ی ستاد تنظیم بازار، تعرفه‌های تلفن ثابت باید از اوایل شهریور سال جاری اعمال می‌شد. ازاین‌رو، شرکت مخابرات ایران نیز از این دوره اعمال آن را در کشور آغاز کرده است.»

باوجوداین، شورای رقابت حالا دستور به توقف این افزایش قیمت داده است. در متنی که رسانه‌ها از این دستور منتشر کرده‌اند، چنین آمده است:

در پانصد‌و‌نهمین جلسه‌ی مرکز ملی رقابت، به استناد بند ۵ ماده‌ی ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با‌‌‌توجه‌‌‌به ماده‌ی ۳ مصوبه‌ی جلسه‌ی ۴۶۶ شورای رقابت با موضوع «دستورالعمل نحوه‌ی تنظیم هزینه‌ی ماهیانه‌ی تلفن ثابت» شرکت مخابرات ایران موظف است با استقرار نظام حسابداری بهای تمام‌شده، نظام خود را به‌نحوی اصلاح کند که هزینه‌ی تمام‌شده‌ی هریک از خدمات تمام‌شده‌ی این شرکت به‌صورت مجزا و دقیق محاسبه شود و در‌صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت درج شود.

براساس این دستور، هرگونه تغییر در هزینه‌ی خدمات تلفن ثابت و دریافت وجوه اضافی مغایر با مصوبه‌ی شورای رقابت به‌شمار می‌آید و باید به قید فوریت متوقف شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا