zoomit

تماشا کنید: نخستین ویدئو کامل از مک بوک پرو ۱۴ اینچی

طبق اعلام اپل، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ مهر) دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به خرده‌فروشی‌های رسمی از نزدیک با نوت‌بوک‌های مذکور کار کنند. در این میان، تصاویر و ویدئوهایی نیز از این محصول یادشده در سطح اینترنت منتشر شده است که می‌توانند پیش از موعد رسمی، دید خوبی را تغییرات جدید ارائه بدهند.

در جدیدترین مورد، یک ویدئوی هشت دقیقه‌ای منتشرشده در یوتیوب، اغلب ویژگی‌های جدید مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی اعم از درگاه مگ‌سیف ۳، کارت‌خوان SD، درگاه HDMI، ناچ نمایشگر و سایر مؤلفه‌های طراحی را به تصویر کشیده است. در این ویدئو نشان داده می‌شود که برخلاف مدل‌های قبلی، مک‌‌بوک پرو ۲۰۲۱ دارای یک شاسی بازطراحی‌شده با فریم گرد است. افزون‌براین، تاچ بار نیز جای خود را به کلیدهای فانکشن در سایز کامل داده است.

قطعا استفاده از ناچ یکی از مورد بحث‌ترین تغییرات مدل‌های جدید بوده است؛ اما ظاهراً غول دنیای فناوری تمهیدات نرم‌افزری را نیز برای کاهش تأثیر بردیگی مذکور در نرم‌افزارها درنظر گرفته است. برای مثال، در ویدئو می‌بینید که در هنگامی که کاربر در حالت تمام‌صفحه در مرورگر سافاری باشد، یک نوار سیاه ناچ را پنهان می‌کند و باعث می‌شود حاشیه بالایی از نظر اندازه کلی یادآور مدل‌های قبلی مک‌بوک پرو باشد. از قرار معلوم، شاسی بازطراحی‌شده ضخامت بیشتری در مقایسه با نسل گذشته دارد و بلطبع وزن دستگاه نیز افزایش یافته است.

تماشا در یوتیوب

به‌طور کلی، مدل‌های جدید مک‌بوک پرو علاوه‌بر تغییرات ظاهری، بهبودهای سخت‌افزری درخور توجهی نیز تجربه می‌کنند که به‌نوعی می‌توان آن‌ها را قوی‌ترین نوت‌بوک‌های تاریخ اپل توصیف کرد. یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت نوت‌بوک‌های جدید اپل شارژدهی کم‌نظیر آن‌ها است که می‌توان دلیل آن را استفاده از پردازنده بسیار بهینه M1 Pro و M1 Max دانست. علاوه بر شارژدهی مناسب، اکنون مک‌‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی سریع‌تر از هر زمان دیگری شارژ می‌شوند. طبق گفته اپل، مدل‌های یادشده با پشتیبانی از قابلیت فست شارژ می‌توانند در نیم ساعت، ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را پر کنند.

هر دو مدل به نمایشگر لیکوئید رتینا XDR مجهز شده‌اند که اپل از آن به‌عنوان بهترین نمایشگر در نوت‌بوک‌ها یاد می‌کند که دارای محدوده دینامیکی فوق‌العاده و نسبت کنتراست یک میلیون به یک است. در نمایشگر یادشده محتوای HDR در عکس‌ها، ویدئوها و بازی‌ها زنده به‌نظر می‌رسند و با جزئیات باورنکردنی در سایه‌ها، رنگ‌های پر جنب و جوش و واقعی برجسته می‌شوند. هر نمایشگر کالیبره‌شده و دارای حالت‌های رفرنس حرفه‌ای برای درجه‌بندی رنگ HDR، عکاسی، طراحی و تولید چاپ است.

البته نباید از قابلیت پروموشن نیز غافل شد. این فناوری همه‌چیز را از پیمایش در یک صفحه وب گرفته تا انجام بازی را به یک تجربه بسیار روان و واکنش‌گرا تبدیل می‌کند و در‌عین‌حال مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد. با نرخ نوسازی تا ۱۲۰هرتز، فناوری تطبیقی ​​به‌طور خودکار برای مطابقت با حرکت محتوا تنظیم می‌شود.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا