zoomit

تغییر جزئی در طراحی آیفون ۱۴ تعمیر پنل پشتی را بسیار ساده‌تر کرده است

تغییر جزئی در طراحی آیفون ۱۴ تعمیر پنل پشتی را بسیار ساده‌تر کرده است

ویدیوی کالبدشکافی گوشی آیفون ۱۴ توسط مؤسسه‌ی iFixit نشان می‌دهد این گوشی رده‌بالا به دلیل بهره‌مندی از پنل پشتیِ قابل‌تعویض، در زمینه‌ی تعمیرپذیری بهبود درخورتوجهی تجربه کرده است. ویدیوی iFixit نشان می‌دهد که می‌توان به‌سادگی پنل شیشه‌ای پشتی آیفون ۱۴ را ازطریق دستگاه حرارتی، دسته‌ی مَکِشی و کاردک جدا کرد.

iFixit با انتشار مقاله‌ای روند جدا کردن پنل پشتی آیفون ۱۴ را به‌طور کامل توضیح داده است. این مؤسسه می‌گوید شیشه‌ی پشتی آیفون ۱۴ صرفاً به دو پیچ و یک کانکتور متصل است. به‌نظر می‌رسد چسبی که برای نگه‌داشتن پنل پشتی استفاده شده چندان قدرتمند نیست و این موضوع باعث می‌شود جدا کردن پنل پشتی بدون استفاده از ابزارهای گران‌قیمت امکان‌پذیر باشد. iFixit می‌گوید جدا کردن همان پیچ‌ها باعث می‌شود به نمایشگر نیز دسترسی داشته باشید.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات

به گزارش ورج، اپل نخستین بار در آیفون ۸ از پنل شیشه‌ای در پشت گوشی استفاده کرد. پنل پشتی مستعد شکستگی و فرایند تعویض آن دشوار و پرهزینه است. در زمان عرضه‌ی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، تعویض پنل پشتی این دو گوشی به‌ترتیب ۳۴۹ دلار و ۳۹۹ دلار هزینه روی دست کاربر می‌گذاشت. تهیه‌ی سرویس اشتراکی AppleCare Plus به کاربران امکان می‌‌داد نمایشگر آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را با قیمت به ترتیب ۲۹ دلار و ۹۹ دلار تعویض کنند.

اپل سال گذشته هزینه‌ی تعویض پنل پشتی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ را کاهش داد و از ۹۹ دلار به ۲۹ دلار رساند، البته به شرط تهیه‌ی سرویس AppleCare Plus. به گفته‌ی iFixit، در صورتی که AppleCare Plus نداشته باشید تعویض پنل پشتی ۵۹۹ دلار هزینه به‌دنبال دارد.

تعویض پنل پشتی توسط خودِ کاربر تقریباً غیرممکن است؛ اپل می‌گوید برای این کار یا باید سراغ استفاده از لیزر بروید یا با دقت تمامی قطعات شیشه‌ی پشتی را بشکنید و بردارید.

مقاله‌های مرتبط:

  • تماشا کنید: کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس
  • آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس با طراحی آشنا، پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای و تراشه نسل قبل معرفی شدند

اپل در سکوت خبری تغییر مهمی در آیفون ۱۴ اعمال کرد تا تعمیر کردن پنل پشتی ساده‌تر شود. شرکت کوپرتینویی به‌طور معمول روی تعمیرپذیری گوشی‌هایش مانور می‌دهد، به همین دلیل سکوت درباره‌ی تغییر آیفون ۱۴ کمی عجیب است.

اپل اوایل سال جاری میلادی سرویس تعمیر در خانه را برای آیفون راه‌اندازی کرد و سپس آن را به مک بوک گسترش داد. در این طرح، کاربر می‌تواند قطعات و تجهیزات موردنیاز را مستقیماً از اپل تهیه کند. فعلاً مشخص نیست که طرح تعمیر در خانه چه زمانی شامل آیفون ۱۴ نیز می‌شود.

با وجود بهبود تعمیر پنل پشتی، به‌نظر می‌رسد اپل در زمینه‌ی تعمیرپذیری باتری آیفون ۱۴ قدمی رو به عقب برداشته است. با وجود این‌که آیفون ۱۴ از باتری نسبتاً مشابه آیفون ۱۳ استفاده می‌کند، تعمیر باتری آن ۳۰ دلار هزینه‌ی بیشتر به‌دنبال دارد.

مؤسسه‌ی iFixit امتیاز هفت از ۱۰ را به تعمیرپذیری آیفون ۱۴ اعطا کرد. این اولین بار از زمان عرضه‌ی آیفون ۷ تاکنون است که یکی از گوشی‌های اپل چنین امتیاز بالایی از iFixit کسب می‌‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا