zoomit

تعداد مشترکان اسپاتیفای با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۸۲ میلیون نفر رسید

تعداد مشترکان اسپاتیفای با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۸۲ میلیون نفر رسید

جدیدترین گزارش منتشرشده از درآمد اسپاتیفای نشان می‌دهد که تعداد مشترکان این سرویس استریم محتوای صوتی از بحث‌و‌جدل‌هایی که چند ماه پیش با پادکست جو روگان شدت گرفت، تأثیر منفی نپذیرفته است.

اسپاتیفای می‌گوید در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ مارس، مشترکان پریمیوم آن درمقایسه‌با سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است و به ۱۸۲ میلیون نفر رسیده که در‌مقایسه‌با ۱۸۰ میلیون در سه‌ماهه‌ی قبل نیز رشد یافته است. تعداد کاربران فعال ماهانه درمقایسه‌با سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است و به ۴۲۲ میلیون نفر رسیده‌ که از ۴۰۶ میلیون نفر در پایان سال گذشته بیشتر است.

ورج می‌گوید اسپاتیفای انتظار داشت که در این سه‌ماهه به ۱۸۳ میلیون مشترک پریمیوم برسد؛ اما درنتیجه‌ی خروج از بازار روسیه این هدف را از دست داد. شرکت مذکور در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود گفت: «بدون درنظرگرفتن تأثیر خروج ما از روسیه، رشد مشترکان فراتر از انتظارات بود.»

به‌نظر نمی‌رسد رشد مشترکان اسپاتیفای درنتیجه‌ی جنجال پادکست جو روگان کُند شده باشد. این مسئله زمانی شروع شد که هنرمندان برجسته‌ای مانند نیل یانگ و جونی میچل به نشانه‌ی اعتراض دربرابر انتشار اطلاعات نادرست در پادکست روگان در اسپاتیفای، آثارشان را از این پلتفرم خارج کردند. همچنین، در آن زمان #SpotifyDeleted به‌سرعت در توییتر ترند شد؛ زیرا کاربران متعهد شدند استفاده از این سرویس را متوقف کنند.

روگان اخیراً گفته است درنتیجه‌ی جنجال‌ پیش‌آمده ساب‌سکرایبرهای بیشتری به‌دست آورده است. وی در یکی از قسمت‌های اخیر برنامه‌ی خود گفت: «ساب‌سکرایبرهای من به‌شدت افزایش یافته و این مسئله‌ای دیوانه‌کننده است! در اوج این مسائل، من حدود دومیلیون ساب‌سکرایبر جدید به‌دست آوردم.»

می‌توان اسپاتیفای را بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سرویس پخش محتوای صوتی دانست. آمازون‌موزیک و اپل‌موزیک از رقبای این پلتفرم هستند؛ اما آن‌ها عموماً گزارش‌های مربوط به تعداد مشترکانشان را منتشر نمی‌کنند. باوجوداین، براساس آخرین اطلاعات گردآوری‌شده‌ی Music Ally، اپل‌موزیک ۶۰ میلیون و آمازون‌موزیک ۵۵ میلیون کاربر دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • نسخه جدید اسپاتیفای باگ‌های متعددی روی اندروید ۱۲ دارد

اسپاتیفای اعلام کرد که خدمات خود را در روسیه در پایان ماه مارس، یعنی تنها چند روز مانده به پایان سه‌ماهه‌ی مالی، متوقف می‌کند. در بیانیه‌ای، این شرکت دلیل تعلیق را قانون اخیراً تصویب‌شده ذکر کرده است.

اگرچه میانگین درآمد اسپاتیفای درمقایسه‌با سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است، میزان آن برای هر کاربر از ۴٫۴۰ یورو (حدود ۴٫۶۶ دلار) برای مشترکان پریمیوم در سه‌ماهه‌ی گذشته به ۴٫۳۸ یورو در این سه‌ماهه (حدود ۴٫۶۵ دلار) کاهش یافته است. این شرکت در این سه‌ماهه، ۱۳۱ میلیون یورو سود کرد و سرویس مذکور رشد مشترکان را بر سود و درآمد سه‌ماهه اولویت می‌دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا