zoomit

تعداد بدافزارهای جدید ویندوز و اندروید بسیار بیشتر از پلتفرم‌های اپل است

تعداد بدافزارهای جدید ویندوز و اندروید بسیار بیشتر از پلتفرم‌های اپل است

تا لحظه‌ی نگارش این مقاله بیش از ۳۴ میلیون نمونه بدافزار جدید در سال ۲۰۲۲ کشف شده است و به‌نظر می‌رسد ویندوز و اندروید بیشتر از پلتفرم‌های اپل مثل مک درمعرض خطر هستند.

آن‌طور که Apple Insider می‌نویسد، گروه Atlas VPN مدعی شده که افراد سودجو در سال جاری میلادی روزانه بیش از ۳۱۶ هزار تهدید بدافزاریِ جدید ایجاد کرده‌اند. اطلاعات گروه امنیتی Atlas VPN بر پایه‌ی تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های AV-Test GmbH (فروشنده‌ی مستقل آنتی‌ویروس و ابزارهای امنیتی) به دست آمده است.

در ماه اول سال ۲۰۲۲ شاهد بزرگ‌ترین جهش در افزایش تولید بدافزارهای جدید بودیم. در این بازه‌ی زمانی ۱۱٫۴۱ میلیون نمونه بدافزار جدید ثبت شد. در ماه دوم ۲۰۲۲ تعداد بدافزارها به ۸٫۹۳ میلیون رسید و در ماه گذشته‌ی میلادی این عدد ۸٫۷۷ میلیون اعلام شد.

تا پایان فصل اول سال ۲۰۲۲ تعداد تهدیدهای بدافزاریِ کشف‌شده‌ی جدید به عدد فک‌انداز ۲۹٫۱۱ میلیون رسید.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد تا روز ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ (۳۱ فروردین ۱۴۰۱) در ماه جاری میلادی حداقل ۵٫۶۵ میلیون بدافزار جدید کشف شده است.

از مجموع بدافزارهای کشف‌شده در سال ۲۰۲۲، بالغ‌بر ۲۵٫۴۸ میلیون نمونه به سیستم‌عامل ویندوز ارتباط دارد. حداقل ۵۳۶ هزار بدافزار کاملاً جدید نیز در اندروید دیده شده است. ظاهراً پلتفرم‌های اپل کمتر از دیگر پلتفرم‌ها با بدافزار مواجه شده‌اند. تعداد بدافزارهای مک OS در سال جاری میلادی به دو هزار مورد می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

  • آیا کامپیوترهای مک به آنتی ویروس نیاز دارند؟
  • گوگل هشدار داد:‌ تعداد آسیب‌پذیری‌های روز صفر به بیشترین حد رسیده است

با وجود اینکه مک OS دارای بدافزارهای نسبتاً کمی است، اپل همچنان اعتقاد دارد تعداد تهدیدهای امنیتی این پلتفرم در مقایسه‌ با iOS «غیرقابل‌قبول» است. iOS به‌طور کامل عاری از آسیب‌پذیری و اکسپلویت نیست، اما این سیستم‌عامل در امنیت بهتری نسبت‌ به مک OS به سر می‌برد.

یکی از انتقاداتی که همواره به اپل وارد می‌شود، بسته بودن پلفترم‌هایش است. شیوع گسترده‌ی بدافزار در پلتفرم‌های رقیب اپل یکی از مواردی است که اهالی کوپرتینو به‌عنوان دلیلی برای بسته‌ نگه‌داشتن پلتفرم‌ها به آن اشاره کرده‌اند. اپل پیش‌تر بارها گفته قوانینی که ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا به‌دنبال تصویب آن‌ها هستند باعث آسیب به حریم خصوصی و امنیت کاربران آیفون و مک می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا