zoomit

ترنسیس، مواردی که باید از نرم افزار ممرایز بدانید

ترنسیس، مواردی که باید از نرم افزار ممرایز بدانید

ازآنجاکه این روزها مشغله و سختی رفت‌و‌آمد، یادگیری را به‌شدت تحت تأثیر گذاشته است، اپلیکیشن‌هایی مانند ممرایز برای راحتی تمام مراحل آموزش، طراحی شده است. با ما همراه باشید تا بهتر با این برنامه آشنا شوید.

ممرایز چیست؟

Memrise یک اپلیکیشن یادگیری زبان‌های خارجی است؛ این اپلیکیشن را هم می‌توانید روی گوشی خود و هم دسکتاپ نصب کنید. این برنامه در حال حاضر بیش از ۳۵ میلیون کاربر دارد.

در هر دو نسخه اندروید و IOS پشتیانی می‌شود!

با استفاده از این اپلیکیشن، به دوره‌ها و کورس‌های مختلف آموزشی دسترسی پیدا خواهید کرد. کورس‌های آموزشی یادگیری لغات این برنامه، وجه تمایز آن است که به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاهی، برای آزمون‌هایی مثل آیلتس و تافل آماده شوید.

اگر به این برنامه‌ها علاقه دارین، دولینگو هم می‌تواند برایتان جالب باشد.

مزایای استفاده از ممرایز

ممرایز تنها برای آموزش زبان انگلیسی نیست؛ بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از این دوره‌ها برای دیگر گویش‌ها هم استفاده کنید. برای مثال اگر دوست دارید یک مترجم ترکی باشید و کار ترجمه فارسی به ترکی استانبولی انجام دهید، کورس‌های فوق‌العاده این برنامه می‌تواند به شما کمک کند.

ترنسیس

علاوه بر یادگیری لغات، روی لهجه‌های بومی، مکالمات و نکات گرامری هم کار خواهد شد

الگورتیم تکرار این برنامه در زمان مناسب شما را وادار به یادگیری می‌کند؛ علاوه بر تکرار فلش‌کارت‌ها، مواردی که در یادگیری آن‌ها مشکل داشتید مشخص شده و بیش از حالت معمول برایتان تکرار می‌شود.

علاوه بر لغات، اطلاعات عمومی شما هم تقویت می‌شود. مواردی مثل تاریخ و فرهنگ کشورهای مختلف، پرچم آن‌ها، علومی مثل تاریخ و فیزیک و …

از دیگر مزازای این برنامه، ظرفیت بالای یادگیری است. از وجه تمایزهای دوره‌های ممرایز این است که علاوه بر آن‌هایی که توسط خود برنامه طراحی شده است، به مواردی که توسط دیگر کاربران برنامه ایجاد شده هم دسترسی دارید. این در حالیست که رقبای آن مانند دولینگو تنها کورس‌های از پیش طراحی شده خود را دارد.

دوره‌هایی که خود برنامه آماده شده از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. این دوره‌ها ترجمه‌های دقیق‌تری دارند. حتی ویدیوهایی برای تکمیل آموزش شما دارد که از افراد نیتیو در آن صحبت می‌کنند.

اگر بخواهید به‌طور تخصصی در یک حوزه خاص زبان خارجه خود را تقویت کنید، ممرایز بازهم کمک‌کننده بزرگی است. این دوره‌های ویژه فقط بر یک موضوع خاص مثل کسب‌و‌کار، علم، مدیریت، پزشکی و … تمرکز دارند.

نکته مثبت ممرایز این است که سرعت پیشروی دست خودتان است.

رابط کاربری آسان و طراحی زیبای آن هم می‌تواند یک مزیت برای این برنامه محسوب شود. حتی می‌توانید دوستان خود را به این برنامه دعوت و همدیگر را دنبال کنید و نتایج آموزش‌های خود را با هم درمیان بگذارید.

ممرایز یک حالت امتیازگیری برای برنامه خود طراحی کرده که کاربر را ترغیب به ادامه می‌کند؛ به عبارتی حس می‌کنید در حال انجام یک بازی هستید.

نکات منفی ممرایز

حالا که مزایای آن را خواندید، بد نیست برخی از ایرادات واضح را نیز به شما بگوییم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

معنی لغات را با توجه به متن یا همان کانتکس یاد نمی‌گیرید!

نکات مهم درباره تلفظ کلمات یا املای آن‌ها ارائه نمی‌شود.

ممکن است نتوانید با کلماتی که یاد گرفته‌اید جملات طولانی بسازید

دوره‌هایی که کاربران طراحی کرده‌اند، گاهی کیفیت خوبی ندارند و شما را به اشتباه می‌اندازند.

کلماتی که چند معنی دارند را به سختی یاد خواهید گرفت.

توجه زبان‌آموز به اصول گرامری و دستور زبان کم شده و یادگری آن به مشکل می‌خورد.

تکرار کلمات و دروس، ممکن است برای شما کسل‌کننده شود و انگیزه یادگیری را در شما بکشد.

اگر تازه‌کار هستید، ممرایز گزینه مناسبی است اما اگر به‌دنبال پیشرفت هستید، خیر!

استفاده از ممرایز

برای استفاده از ممرایز، کافی‌ست ابتدا در سایت آن یک حساب برای خود ایجاد کنید. در این مرحله باید زبانی که می‌خواهید به شکل تخصصی یاد بگیرید را وارد کنید.

بیش از ۹۸ زبان در آن وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید و انتخاب کنید. چه به‌دنبال مترجمی یادگیری زبان روسی باشید و چه زبان آلمانی؛ دوره‌های این برنامه به حدی تخصصی عمل می‌کنند که در نهایت با کمی تلاش می‌توانید کار ترجمه آلمانی به فارسی انجام دهید!

بعد از انتخاب زبان، یک منو دراختیار شما قرار می‌گیرد؛ اینجا است که با دنیای وسیع و رنگارنگ کورس‌های آن رو‌به‌رو می‌شوید. این دوره‌ها از نظر میزان سختی و تخصصی بودن، متنوع بوده و در سطوح مختلفی قرار می‌گیرند. برای مثال در برخی تمرکز روی حفظ لغات است و در دیگری، به شما یاد خواهند داد چطور از لغات برای جمله‌سازی استفاده کنید.

سخن پایانی

زندگی به سرعت در حال تغییر است و به شما زمانی برای سازگار شدن نمی‌دهد، پس باید به سرعت خودتان را به آن برسانید؛ استفاده از ابزارهای به روز دنیا، به شما در این مسیر کمک می‌کند.

ناگفته نماند که برای رسیدن به این مرحله که کار ترجمه قبول کنید باید حسابی تلاش کنید. قبل از ورود به این شاخه حسابی تحقیق کنید، از قواعد آن تا قیمت ترجمه! همه را باید بدانید. اگر زمانی به‌دنبال شغل مترجمی بودید، می‌توانید به ترنسیس فکر کنید! ترنسیس پلتفرم ترجمه تخصصی آنلاین است که به مترجمان کمک می‌کند بهتر سفارش ترجمه دریافت کنند!

اگر سوالی دارید، حتماً در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید، مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا