zoomit

تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus احتمالاً ۱۰ درصد سریع‌تر از مدل استاندارد خواهد بود

تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus احتمالاً ۱۰ درصد سریع‌تر از مدل استاندارد خواهد بود

با عرضه‌ی گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 و انتشار نتایج ناامیدکننده‌ی تراشه و پایداری اندک و تولید گرمای زیاد، فشارها روی کوالکام افزایش یافت؛ فشاری که سبب شد این شرکت آمریکایی به‌سرعت روند توسعه‌ی نسخه‌ی بهبودیافته با نام Snapdragon 8 Gen 1 Plus را شروع کند. گفتنی است وظیفه‌ی تولید تراشه این‌ بار به‌جای سامسونگ، به دیگر غول دنیای نیمه‌هادی، یعنی TSMC سپرده شد. حال اطلاعات جدیدی از عملکرد این تراشه فاش شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اسنپدراگون ۸ نسل یک در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ از Dimensity 8100 شکست خورد

کوالکام قصد دارد با عرضه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 Plus باردیگر آبروی از‌دست‌رفته‌ی خود را پس‌ بگیرد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. مشکلاتی چون تولید گرمای بیش‌از‌حد و درنتیجه ناپایدارشدن تراشه و افت عملکرد سبب شد این شرکت انگشت اتهام را به‌سوی سامسونگ و تکنولوژی ۴ نانومتری آن نشانه بگیرد.

کوالکام در اولین تلاش خود، تکنولوژی را تغییر داد و از نودهای TSMC استفاده کرد. حال با انتشار خبرهای جدید از آزمایش عملکرد تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 Plus، به‌نظر می‌رسد که تلاش‌های کوالکام به‌بار نشسته است و این شرکت می‌تواند رقیبی جدی برای Dimensity 9000 مدیاتک را روانه بازار کند.

طبق توییت اخیر Yogesh Brar، عملکرد تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 Plus بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و کوالکام موفق شده است با تکیه به نود‌های TSMC و تکنولوژی پردازشی آن، دمای تراشه را کنترل کند و پایداری آن را افزایش دهد. با بهبودهای حاصل‌شده، مصرف باتری تراشه نیز تا حدودی بهبود و عملکرد کلی SoC نیز حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • وان‌پلاس ۱۰ اولترا اولترا با تراشه‌ Snapdragon 8 Gen 1 Plus عرضه می‌شود

با افزایش ۱۰ درصدی عملکرد Snapdragon 8 Gen 1 Plus، می‌توانیم رقابت شانه‌به‌شانه‌ی آن با تراشه‌ی Dimensity 9000 را انتظار داشته باشیم؛ تراشه‌ای که برای آن‌هم از نودهای TSMC استفاده شده است. ناگفته نماند که گزارش‌های پیشین از بهبود ۲۰ درصدی عملکرد حکایت می‌کردند و اکنون بهبود ۱۰ درصدی شاید آن‌چنان که انتظار می‌رفت، چشمگیر به‌نظر نرسد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا