zoomit

به دلیل کشف باگ امنیتی در بایوس رایانه‌های لنوو، در اسرع‌ وقت سیستم خود را به‌روزرسانی کنید

به دلیل کشف باگ امنیتی در بایوس رایانه‌های لنوو، در اسرع‌ وقت سیستم خود را به‌روزرسانی کنید

لنوو درحال‌حاضر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی جهان شناخته می‌شود. این شرکت اخیراً اعلام کرده است به‌دلیل کشف آسیب‌پذیری بسیار مهم در بایوس (BIOS) بسیاری از رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌های آن، کاربران باید هرچه‌ سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی سیستم خود اقدام کنند. البته تا این‌لحظه هیچ گزارشی مبنی‌بر سواستفاده از باگ جدید بایوس کامپیوترهای لنوو، منتشر نشده است.

لنوو فهرستی از همه‌ی کامپیوترهای رومیزی، کامپیوترهای همه‌کاره، لپ‌تاپ‌ها و حتی سرورهایی که تحت تأثیر آسیب‌پذیری بایوس قرار دارند منتشر کرده است. مدل‌های دسکتاپ شامل Legion، ThinkSystem، ThinkStation، ThinkCentre، IdeaCentre، سری M، سری V و سری یوگا می‌شوند. علاوه‌براین طبق اعلام این شرکت، برخی مدل‌های لپ‌تاپ‌های سری یوگا، Legion، ThinkBook، تینک‌پد، IdeaPad و Flex تحت تأثیر باگ امنیتی بایوس قرار دارند.

به گزارش DigitalTrends، صدها مدل از رایانه‌های لنوو درمعرض خطر آسیب‌پذیری بایوس قرار دارند و دارندگان محصولات این‌ شرکت باید فهرست منتشر شده از دستگاه‌های آسیب‌پذیر را بررسی و درصورتی که سیستم آن‌ها میان این فهرست قرار دارد، هرچه‌ سریع‌تر آن را به‌روزرسانی کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • لپ‌تاپ لنوو ThinkBook 16p نسل سه با تراشه Ryzen 6000H و گرافیک RTX 3060 معرفی شد
  • لنوو IdeaPad 5i به‌عنوان اولین کروم‌ بوک مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی جهان معرفی شد

آسیب‌پذیری بایوس روی رایانه‌های لنوو می‌تواند به مهاجمان کمک کند به‌طور غیرمجاز به اطلاعات سیستم‌های هدف دسترسی یابند و حتی کدهای دلخواه خود را روی آن‌ها اجرا کنند. این باگ روی مدل‌های مختلف کامپیوترهای لنوو با شناسه‌های CVE-2021-28216، CVE-2022-40134، CVE-2022-40135، CVE-2022-40136 و CVE-2022-40137 مشخص می‌شود. American Megatrends اکنون آپدیت امنیتی بایوس همه‌ی مدل‌هایی که تحت تأثیر این آسیب‌پذیری قرار دارند منتشر کرده است و لنوو از این به‌روزرسانی روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کند.

لنوو لینک‌های موردنیاز برای به‌روزرسانی بایوس را دراختیار کاربران قرار داده است. برای دسترسی به این آپدیت، می‌توانید مدل دستگاه خود را در صفحه‌ی پشتیبانی محصولات لنوو جستجو کنید. این شرکت همچنین در یک برگه‌ی آموزشی، دستورالعمل‌های خاص برای به‌روزرسانی هر مدل را ارائه کرده است.

آسیب‌پذیری امنیتی بایوس کامپیوترهای لنوو، اولین‌بار ازطرف BleepingComputer اعلام شد. با توجه به اهمیت این خبر، اگر از کامپیوترهای این برند استفاده می‌کنید، بهتر است در اسرع‌وقت نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام کنید تا امنیت داده‌ها و شبکه‌ی شما برقرار باقی بماند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا