zoomit

بریدگی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو احتمالاً فضای زیادی را اشغال می‌کند

بریدگی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو احتمالاً فضای زیادی را اشغال می‌کند

نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس به‌احتمال زیاد از بریدگی جدیدی بهره خواهد برد و بدین‌ترتیب برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۷ تاکنون شاهد تغییر این بخش از گوشی‌های اپل خواهیم بود. شایعات، رندرهای فاش شده، نمونه‌های ساختگی و تصاویر محافظ نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نشان می‌دهند بریدگی بالای صفحه‌نمایش آن‌ها به‌شکل قرصی و دایره‌ای خواهد بود که دوربین سلفی و حسگرهای فیس آی‌دی را در خود جا خواهد داد.

تصویر جدید از محافظ نمایشگر آیفون ۱۴ پرو که Ice Universe آن را به‌اشتراک‌ گذاشته است، نشان‌دهنده‌ی بریدگی قرصی‌شکل و دایره‌ای آن و همچنین حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر است.

محافظ نمایشگر آیفون ۱۴ پرو

همان‌طور که در شایعات اشاره شده است، بردیگی بالای نمایشگر مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ همچنان فضای قابل‌توجهی را اشغال خواهند کرد. ظاهراً اپل ابعاد فیس آی‌دی و اجزای دوربین سلفی را تغییر نداده است و درعوض فقط قسمت اطراف بریدگی نمایشگر آیفون‌های چندسال اخیر را با طراحی جدید خود حذف کرده است.

احتمالاً برای تطبیق بهتر با طراحی جدید، اپل آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس را به نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ‌تر، به‌ترتیب ۶٫۱۲ و ۶٫۶۹ اینچ مجهز خواهد کرد. درمقام مقایسه، آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس به‌ترتیب از نمایشگر ۶٫۰۶ و ۶٫۶۸ اینچی بهره می‌برند. علاوه‌براین ممکن است گوشی‌های بعدی اپل ارتفاع بلندتر و لبه‌های منحی متفاوتی داشته باشند.

گفته می‌شود کل نسخه‌های سری آیفون ۱۴ اپل به دوربین جلوی بهتر با فوکوس خودکار و لنز ۶ تکه به‌جای لنز پنج‌تکه‌ی کنونی مجهز خواهند شد. علاوه‌براین گشودگی دیافراگم لنز دوربین سلفی این گوشی‌ها f/1.9 خواهد بود. درمقام مقایسه لنز دوربین سلفی سری آیفون ۱۳ از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. بدین‌ترتیب دوربین جلو نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل می‌تواند تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری ثبت کند.

محافظ نمایشگر آیفون ۱۴ پرو

مقاله‌ی مرتبط:

  • سری آیفون ۱۴ احتمالاً با پشتیبانی از شارژ ۳۰ وات و در رنگ بنفش نیز عرضه می‌شوند
  • برخلاف انتظار، قیمت آیفون ۱۴ احتمالاً افزایش نخواهد یافت

طبق شنیده‌ها، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس به تراشه‌ی جدید A16 Bionic مجهز خواهند شد و امکان دارد دوربین اصلی آن‌ها نیز از حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی بهره ببرد. استفاده از سنسور بزرگ‌تر در دوربین اصلی این گوشی‌ها می‌تواند باعث افزایش بیرون‌زدگی دوربین آن‌ها شود و علاوه‌براین شایعه شده است که بدنه‌ی اصلی نسل بعدی آیفون نیز نسبت به مدل‌های کنونی این محصول، ضخامت بیشتری خواهند داشت.

مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ از طراحی، تراشه و حسگر دوربین اصلی سری آیفون ۱۳ بهره خواهند برد. قیمت گوشی‌های جدید غول فناوری مستقر در کوپرتینو نیز احتمالاً نسبت به نسل فعلی این محصولات تغییر نخواهد کرد. طبق گزارش‌های موجود، اپل احتمالاً سری آیفون ۱۴ را در ماه سپتامبر در کنار اپل واچ سری ۸ رسماً رونمایی خواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا