zoomit

برنامه‌ مایکروسافت برای استریم ابری بازی‌‌های کامپیوتری فاش شد

برنامه‌ مایکروسافت برای استریم ابری بازی‌‌های کامپیوتری فاش شد

مایکروسافت از سرویس فضای ابری گیمینگ ایکس‌ باکس (xCloud) برای استریم بازی‌ها استفاده می‌کند. تاکنون فقط بازی‌های خود Xbox در xCloud اجرا می‌شد؛ اما مایکروسافت از مدت‌ها پیش در حال ارتقای سرور‌های Azure برای افزودن قابلیت استریم بازی‌های کامپیوتری به فضای ابری گیمینگ Xbox بوده است.

طبق اسناد افشاشده توسط کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ( FTC)، ایمیل‌های سازمانی تبادل‌شده بین مدیران مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهند که بعد از انتشار شایعاتی در مورد برنامه‌ی گوگل برای تبدیل Stadia به فضایی برای استریم ابری بازی‌ها، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، ایمیلی به مدیران بخش‌های مربوط به Xbox و سرویس‌ ابری مایکروسافت زده و کار گوگل را تکرار سرویس گیم‌پس PC عنوان کرده است.

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ ایکس‌باکس، کمی بعد در پاسخ به نادلا، Stadia را به‌لحاظ سخت افزاری سطح پایین‌تر از Azure SKU دانست و تأیید کرد که در حال توسعه‌ی سرورهای Azure برای استریم بازی‌های PC در بستر فضای ابری است. این ایمیل‌ها به‌صورت زنجیره‌وار در بین ردموندی‌ها ادامه پیدا می‌کند و مشخص می‌شود آن‌ها در جولای ۲۰۲۱ چنین طرحی را داشته‌اند.

سرویس گیمینگ ابری گوگل Stadia در اوایل سال جاری (۲۰۲۳) متوقف شد. از طرف دیگر، به نقل از سایت ورج، خدمات ابری مایکروسافت برای Xbox نیز در طی سال گذشته کاهش یافته است.

اوایل امسال مایکروسافت اشاره‌‌ی بیشتری به ارائه‌ی استریم بازی‌های کامپیوتری بر بستر xCloud داشت. اپراتور ملی خدمات اینترنتی بریتانیا (EE) قرارداد ۱۰ ساله‌ای با مایکروسافت بست تا امکان استریم بازی‌های گیم‌پس PC را برای مشتریانش فراهم کند. اما هنوز چنین سرویسی از این شرکت ارائه نشده و احتمالاً مایکروسافت روی توسعه‌ی Azure بیشتر متمرکز شده تا بازی‌های PC را استریم کند. از طرفی در حال آزمایش برای پشتیبانی از کیبورد و ماوس در xCloud است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا