zoomit

برخی از ویژگی‌های iOS 16 فقط برای آیفون XS یا جدیدتر دردسترس است

برخی از ویژگی‌های iOS 16 فقط برای آیفون XS یا جدیدتر دردسترس است

iOS 16 از آیفون ۸ و آیفون X و مدل‌های جدیدتر پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، همه‌ی عملکردهای این به‌روزرسانی برای آیفون‌های قدیمی دردسترس نیست. با درنظر‌گرفتن این موضوع، در این مطلب همه‌ی ویژگی‌هایی را مرور خواهیم کرد که برای استفاده از آن‌ها حداقل به آیفون XR و آیفون XS نیاز است.

برخی از قابلیت‌های iOS 16 فقط روی آیفون‌های مجهز به تراشه‌ی A12 Bionic یا جدیدتر ارائه خواهد شد؛ ازجمله آیفون XR، آیفون XS، آیفون ۱۱، آیفون SE نسل دوم، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو، آیفون SE نسل سوم. در‌ادامه، تعدادی از قابلیت‌های یادشده ازاین‌قرارند:

متن زنده در ویدئوها: اکنون متن در ویدئوها، کاملاً تعاملی است؛ بنابراین، می‌توانید از عملکردهایی مثل کپی‌وپیست و جست‌وجو و ترجمه استفاده کنید. این ویژگی در سافاری، Quick Look ،Photos و سایر برنامه‌ها کار می‌کند.

واکنش‌های سریع در متن زنده: داده‌های شناسایی‌شده در عکس‌ها و ویدئوها با یک ضربه اجرا می‌شوند. شما می‌توانید پروازها یا محموله‌ها را ردیابی و ارزها را تبدیل و زبان‌های خارجی را ترجمه کنید.

زبان‌های جدید برای متن زنده: با iOS 16، متن زنده می‌تواند زبان‌های ژاپنی و کره‌ای و اوکراینی را تشخیص دهد.

شکلک در متن: اپل با ارائه‌ی پیش‌نمایش iOS 16 در طول سخنرانی WWDC 2022 نشان داد که می‌توان هنگام ارسال پیام با دستیار سیری، از شکلک‌های ایموجی نیز استفاده کرد. این قابلیت در هنگ‌کنگ، انگلیس، استرالیا، کانادا، هند، بریتانیا، ایالات متحده، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، چینی ماندارین، ایالات متحده و اسپانیایی دردسترس است.

امکانات تایپ سریع در iOS 16

قابلیت‌ها و برنامه‌های سیری را کشف کنید: برنامه‌ای را باز کنید و بپرسید: Hey Siri What can i do here (هی سیری! این‌جا چه کاری می‌توانم انجام دهم؟) یا بگویید Hey Siri What can i do with iRobot (هی سیری! با iRobot چه کاری می‌توانم انجام دهم؟).

تجربه‌ی دیکته‌ی کاملاً جدید: در iOS 16 می‌توانید بین صدا و لمس حرکت کنید، با صفحه‌کلید تایپ کنید، در قسمت نوشتار ضربه بزنید، مکان‌نما را حرکت دهید و پیشنهاد‌های QuickType (تایپ سریع) را وارد کنید. تمام این کارها را بدون نیاز به توقف قابلیت دیکته می‌توان انجام داد.

با استفاده از دوربین آیفون خود، داروها را اضافه کنید: با استفاده از دوربین آیفون‌های مجهز به iOS 16، می‌توانید به‌سرعت داروها را اضافه کنید. به‌سادگی برچسب دارو را در قاب دوربین قرار دهید تا نتایج را برای نام و قدرت و شکل دارو مشاهده کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل احتمالاً در سال جاری سرویس اشتراکی خرید آیفون و خدمات مرتبط با آن را راه‌اندازی می‌کند
  • ضبط ویدیوی ۴K ProRes در آیفون ۱۴ پرو، حداقل به مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیاز دارد

اضافه کردن دارو در iOS 16

جست‌وجوی تصویر در برنامه‌های بیشتر: با اسپات‌لایت در iOS 16 از اطلاعات تصاویر موجود در پیام‌ها و یادداشت‌ها و فایل‌ها برای فعال‌کردن جست‌وجو براساس مکان‌ها، افراد، صحنه‌ها یا حتی آیتم‌های موجود در تصاویر مانند حیوانات استفاده کنید.

بهبودهای Visual Look Up: سوژه را از تصویر بردارید یا آن را با حذف پس‌زمینه ایزوله کنید. این قابلیت در سافاری، Photos ،Quick Look، اسکرین‌شات و… کار می‌کند.

آیتم‌های جدید در Visual Look Up: قابلیت تشخیص پرنده و حشره‌ها و مجسمه‌ها به Visual Look Up اضافه شده است.

تصویر زمینه‌ی نجومی: اپل با iOS 16 بتا ۲، از تصویر زمینه‌های ستاره‌شناسی استفاده کرده است. این ویژگی قبلاً فقط برای دستگاه‌های سازگار با تراشه‌ی A13 ارائه شده بود و اکنون دردسترس دارندگان آیفون XR و XS نیز قرار دارد.

ویژگی‌های iOS 16 برای آیفون ۱۱ و مدل‌های جدیدتر

زیرنویس‌های زنده: رونویسی‌ها به‌طور‌خودکار و لحظه‌ای برای کاربران ناشنوا یا کم‌شنوا ایجاد می‌شوند تا بتوانند مکالمه‌ها و صداها و ویدئوها را راحت‌تر دنبال کنند. این ویژگی حداقل به آیپد مجهز به تراشه‌ی A12 Bionic یا، آیفون ۱۱ یا مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل نیاز دارد. گفتنی است درحال‌حاضر، این قابلیت فقط با زبان انگلیسی سازگار است.

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد iOS 16 برای سری آیفون ۱۳

امکانات iOS 16 برای آیفون ۱۳

اپل با iOS 16، تعدادی از قابلیت‌ها را به‌طور‌اختصاصی فقط برای سری آیفون ۱۳ ارائه داده است. برخی از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

تاری پیش‌زمینه در عکس‌های پرتره: حالت پرتره به شما اجازه می‌دهد تا اشیاء را در پیش‌زمینه‌ی عکس محو کنید تا جلوه‌ای واقعی‌تر از عمق میدان داشته باشید.

افزایش کیفیت ضبط ویدئو در حالت سینمایی: هنگام ضبط ویدئو در حالت سینمایی در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو، جلوه‌ی عمق میدان برای زاویه‌های نمایه و اطراف لبه‌های مو و عینک، دقیق‌تر عمل می‌کند.

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد iOS 16 برای سری آیفون ۱۴

حالت سینمایی در وضوح ۴K: کاربران می‌توانند هنگام ضبط ویدئو در حالت سینمایی در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو، بین وضوح ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم‌‌‌بر‌‌ثانیه یا ۴K با سرعت ۲۴ فریم‌‌‌بر‌ثانیه یا ۴K با سرعت ۳۰ فریم‌‌‌‌بر‌‌ثانیه جابه‌جا شوند.

حالت اکشن: آیفون ۱۴ حالت اکشن جدیدی ارائه می‌دهد که لرزش‌ها و حرکت‌های دوربین را کاهش درخورتوجهی می‌دهد.

آیفون‌هایی که از نماد باتری جدید iOS 16 پشتیبانی می‌کنند

نماد باتری جدید iOS 16

درحالی‌که برخی از ویژگی‌ها به‌دلیل قابلیت‌های پردازنده فقط در مدل‌های خاصی از آیفون ارائه می‌شوند، اپل نماد باتری جدیدی را به iOS 16 بتا ۵ اضافه کرده که فقط در برخی از مدل‌ها دردسترس است؛ ازجمله:

  • آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس
  • آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس
  • آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس
  • آیفون XS و XS مکس
  • آیفون X

همان‌طور‌که اشاره کردیم، بسیاری از قابلیت‌های جدید iOS 16 برای کاربران آیفون XR و آیفون XS دردسترس قرار دارد؛ درحالی‌که برخی از بهبودهای دوربین به‌طور‌اختصاصی فقط روی آیفون ۱۳ اعمال شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا