zoomit

برخی از مشخصات گلکسی تب S8 FE فاش شد

برخی از مشخصات گلکسی تب S8 FE فاش شد

پسوند FE یا همان فن ادیشن (Fan Edition) به گروهی از محصولات (تبلت و گوشی) سامسونگ اشاره دارد که کیفیتی بالا و قیمتی مناسب دارند؛ افرادی که به لحاظ اقتصادی توان تهیه‌ی محصولات پرچم‌دار این برند کره‌ای را نداشتند، طرفداران پروپاقرص فن ادیشن‌ها بودند.

تاریخچه‌ی سری گوشی‌های FE سامسونگ کمی پیچیده است؛ گلکسی S20 FE در ابتدا جایگزینی مناسب با قیمت رقابتی برای سری گلکسی S20 محسوب می‌شد و در بازار به جایگاه مناسبی دست پیدا کرد. بااین‌حال سامسونگ با معرفی Galaxy S21 FE و برچسب قیمتی کمی کمتر از گلکسی S22 نتوانست موفقیت پیشین خود را تکرار کند و پس از مدتی شایعاتی هم منتشر شد که از توقف تولید سری FE برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ خبر می‌دادند؛ حتی جدیدترین اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهند که دیگر محصولی با شماره‌ مدل SM-S900 (شماره مدل گلکسی S22 FE) وجود ندارد.

مشخصات گلکسی تب s8 fe

بااین‌حال بیش از یک سال است که اخباری در مورد توسعه‌ی محصولاتی با شماره مدل‌های SM-X500 و SM-X506B به گوش می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود این دو شماره مدل به نسخه‌ای اقتصادی از گلکسی تب S8 یا همان Galaxy Tab S8 FE تعلق داشته باشد. به گزارش Sammobile روز ۶ مهر از گیک بنچ مشخصاتی کلیدی از این تبلت به بیرون درز پیدا کرده است.

براساس مشخصات فاش شده، گلکسی تب S8 FE اولین تبلت سامسونگ خواهد بود که با پشتیبانی از اندروید ۱۳ عرضه می‌شود، اما با توجه به اینکه هنوز دردسترس عموم قرار نگرفته است، نمی‌توان با قطعیت گفت که اولین تبلت عرضه شده با پشتیبانی از آخرین سیستم‌عامل گوگل خواهد بود یا خیر.

اطلاعات به‌دست آمده از گیک بنچ نشان می‌دهند که تبلت جدید سامسونگ از تراشه‌ی مدیاتک با شماره مدل MT8791V بهره می‌برد که به تراشه‌ی Kompanio 900T نیز معروف است. این تراشه به دو هسته‌ی قدرتمند Cortex-A78، شش هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 و یک تراشه‌ی گرافیکی Mali-G68 مجهز است و ۴ گیگابایت رم دارد .

مقاله‌ی مرتبط:

  • آیا حذف خانواده گلکسی Fan Edition برای سامسونگ منطقی است؟

بیش از یک سال از تاریخ عرضه‌ی گلکسی تب S7 FE زمان می‌گذرد و بنابراین سامسونگ این فرصت را از دست داد تا نسخه‌ی Fan Edition این محصول را به صورت سالانه عرضه کند. البته هنوز هم مشخص نیست که غول فناوری کره‌ی جنوبی چه زمانی گلکس تب S8 FE را به بازار وارد می‌کند و حتی احتمال کمی وجود دارد که این محصول هم به سرنوشت گلکسی S22 FE دچار شود.

سامسونگ ممکن است تبلت جدید خود را با نام Galaxy Tab S8 Lite معرفی کرده و آن را به‌عنوان تبلتی میان‌رده دردسترس مردم قرار دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا