zoomit

برخلاف تصور، سافت بانک سرمایه‌گذاری در ARM را به سامسونگ پیشنهاد نکرده است

برخلاف تصور، سافت بانک سرمایه‌گذاری در ARM را به سامسونگ پیشنهاد نکرده است

ماسایوشی سان، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه تجاری سافت بانک، روز گذشته درباره‌ی همکاری بلندمدت بین آرم (شرکت فعال در صنعت تراشه) و سامسونگ الکترونیکس مذاکره کرد؛ اما به‌نوشته‌ی رویترز، در این مذاکرات پیشنهاد سرمایه‌گذاری سامسونگ در آرم مطرح نشده است.

بنیان‌گذار سافت بانک که یکی از چهره‌های سرشناس در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری است، برای اولین‌بار در سه سال اخیر به سئول، پایتخت کره‌‌جنوبی، سفر کرده است. او پیش‌تر گفته بود که تمایل دارد با سامسونگ درباره‌ی «معاهده‌ای استراتژیک» بین این شرکت و آرم مذاکره کند.

ماسایوشی سان در حالی با مدیران سامسونگ وارد مذاکره شده است که گزارش‌های ضدونقیض می‌گویند شماری از شرکت‌های فعال در صنعت تراشه نظیر کوالکام به‌دنبال ایجاد کنسرسیومی برای تصاحب آرم هستند. فناوری‌های توسعه‌داده‌شده‌ی آرم در بسیاری از محصولات امروزی، از‌جمله آیفون‌های اپل، استفاده می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، آرم جایگاه پراهمیتی در صنعت فناوری دارد. اطمینان از بی‌طرف‌ماندن آرم در صنعت فناوری، هدفی مهم است.

مقاله‌های مرتبط:

  • تحلیلگران می‌گویند تصاحب ARM به دست سامسونگ غیرمحتمل است
  • تیسافت بانک به‌دنبال امضاء «معاهده‌ای استراتژیک» بین سامسونگ و آرم استتر

انویدیا پیش‌تر تلاش کرد در قراردادی به ارزش چندده‌ میلیارد دلار آرم را به زیرمجموعه‌ی خود تبدیل کند؛ اما درنهایت نهادهای رگولاتوری جلوِ این اتفاق را گرفتند و انویدیا قرارداد را لغو کرد. سامسونگ به‌خوبی می‌داند که اگر سراغ خرید کامل آرم برود، با مخالفت نهادهای رگولاتوری مواجه خواهد شد. سافت بانک در سال ۲۰۱۶ با پرداخت ۳۲ میلیارد دلار آرم را ازآنِ خود کرد.

یکی از رسانه‌های کره‌ای به‌نقل از منابعی آگاه گفته است که در جلسه‌ی سه‌شنبه افزون‌بر ماسایوشی سان و مدیران سامسونگ، مدیرعامل آرم نیز حضور یافته است. سافت بانک قصد دارد تا پایان اسفند امسال سهام آرم را در بازار بورس نیویورک عرضه کند. سافت بانک و سامسونگ به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی جلسه‌ی اخیر پاسخ نداده‌اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا