zoomit

برخلاف بازار چین، آیفون ۱۵ در آمریکا وضعیت خوبی دارد

برخلاف بازار چین، آیفون ۱۵ در آمریکا وضعیت خوبی دارد

با وجود نگرانی‌های اپل از افت فروش گوشی آیفون ۱۵ در بازار چین، گزارش‌ها از افزایش فروش این محصولات در آمریکا حکایت دارند. جان استنکی، مدیرعامل AT&T، در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، بیشترین پیش‌فروش چند سال گذشته‌ی آیفون را مشاهده کرده است.

سود AT&T از فروش گوشی هوشمند سبب شد که سهام این شرکت در بهترین هفته‌ی خود در طول یک سال گذشته قرار بگیرد. بخشی از این موضوع یا شاید عمده‌ی آن، به‌لطف عرضه‌ی آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر (شهریور) اتفاق افتاد.

استنکی در مصاحبه‌ی خود می‌گوید: «در ماه سپتامبر (شهریور)، علی‌رغم تبلیغات گسترده برای خرید گوشی از برندهای دیگر یا طرح‌های تعویض آیفون‌های قدیمی با آیفون‌ جدید، ما شاهد بیشترین پیش‌خرید گوشی آیفون در چند سال گذشته بودیم».

آمار فروش AT&T نشانه‌‌ای از وضعیت مناسب آیفون ۱۵ در بازار آمریکا است. اپل در دوم نوامبر (۱۲ آبان) گزارش مالی جدیدش را منتشر می‌کند که شامل ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر (دهم تیر تا دهم مهر) می‌شود.

گزارش مالی کوپرتینویی‌ها، دید بهتری از حجم فروش آیفون ۱۵ خواهد داد. اپل آمار تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده برای هیچ‌کدام از محصولات خود را فاش نمی‌کند؛ اما تقسیم درآمد حاصل از هر دسته‌بندی محصول را گزارش می‌دهد.

در فصل چهارم سال ۲۰۲۲، اپل درآمد قابل توجهی به مبلغ ۹۰٫۱ میلیارد دلار را گزارش کرد و با وجود عدم دستیابی به انتظارات تحلیلگران برای درآمد ۴۲٫۶۳ میلیارد دلاری آیفون، فروش گوشی اپل نسبت‌ به سال قبل از آن با رشد حدود ۱۰ درصدی روبه‌رو بود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا