zoomit

با وجود قرنطینه‌های چین، درآمد TSMC در ماه نوامبر ۵۰ درصد رشد کرد

با وجود قرنطینه‌های چین، درآمد TSMC در ماه نوامبر ۵۰ درصد رشد کرد

شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (موسوم به TSMC) از رشد ۵۰ درصدی فروش در ماه نوامبر (آبان و آذر) خبر می‌دهد. رشد فروش تی اس ام سی در حالی اتفاق می‌افتد که در ماه گذشته‌ی میلادی تقاضا برای محصولات الکترونیکی مصرفی کاهش یافت و قرنطینه‌های مربوط به ویروس کرونا در چین بسیار گسترده شد.

براساس نوشته‌ی بلومبرگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا توانسته است در ماه نوامبر ۷٫۳ میلیارد دلار درآمد به جیب بزند. روند افزایش قابل توجه درآمد TSMC در دوران همه‌گیری شروع شد و این شرکت همچنان توانسته است این روند را حفظ کند.

TSMC تأمین‌کننده‌ی انحصاری تراشه‌های اختصاصی اپل برای آیفون و مک محسوب می‌شود و بخش قابل توجهی از درآمدهایش را ازطریق همکاری با اپل کسب می‌کند.

TSMC که باارزش‌ترین شرکت تایوان به‌حساب می‌آید ده‌ها میلیارد دلار بودجه به گسترش خط تولید اختصاص داده است تا بتواند حجم تولید تراشه را بالا ببرد و مشتریانش را افزایش دهد. TSMC این هفته مراسمی در آریزونا برگزار کرد تا از احداث دو کارخانه در این ایالت خبر بدهد. TSMC بالغ‌بر ۴۰ میلیارد دلار بودجه برای سایت تولید آریزونا در نظر گرفته است.

مقاله‌های مرتبط:

  • با وجود تقلای رقبای TSMC برای افزایش درآمد، سود خالص این شرکت ۸۰ درصد رشد کرد
  • رئیس هیئت‌مدیره بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا از آثار تنش آمریکا و چین بر صنعت تراشه می‌گوید

TSMC از سوی شرکت‌هایی مثل اپل تحت فشار است تا توزیع جغرافیایی کارخانه‌های پیشرفته‌ی خود را متنوع‌تر کند. این شرکت در همکاری با دولت‌هایی مثل ایالات متحده و ژاپن در تلاش است به‌شکل گسترده‌تری وارد بازارهای جهانی شود.

ارزش سهام TSMC در سال جاری میلادی بیش از ۲۰ درصد افت کرده است. سهام این شرکت در دوران همه‌گیری بیش از دو برابر رشد کرده بود.

مشکلات اقتصادی در سراسر دنیا، تقاضا برای اکثر محصولاتی را که در آن‌ها از تراشه‌ی TSMC استفاده می‌شود کاهش داده است. این شرکت و شرکای تجاری‌اش انتظار دارند که در بلندمدت، روند افزایش تقاضا ادامه پیدا کند. TSMC تا پیش از پایان امسال تقریباً ۳۶ میلیارد دلار صرف مخارج سرمایه‌ای می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا