zoomit

این لنز دوربین ۲ میلیون دلار قیمت دارد!

این لنز دوربین ۲ میلیون دلار قیمت دارد!

لایکا در سال ۲۰۰۶ لنزی باورنکردنی به‌نمایش گذاشت که همه را میخکوب کرد. این لنز تله‌فوتو به‌جای زوم‌ معمولی یا لنزهای ۸۰۰ میلی‌متری ثابت، فاصله‌ی کانونی عظیم ۱٬۶۰۰ میلی‌متر و دیافراگم ثابت f/5.6 دارد. قیمت لنز مورد بحث (با نام کامل لایکا APO-Telyt-R 1600mm f/5.6) به بیش از دو میلیون دلار می‌رسد.

لنز لایکا APO-Telyt-R 1600mm f/5.6 آنقدر سنگین است که برای بلندکردن و نصب آن روی پایه به دو نفر نیاز خواهد بود. سری لنزهای لایکا APO-Telyt-R بین کاربران دوربین‌های SLR لایکا به‌خاطر کیفیت عالی و وضوح و دقت بالا در عکاسی فیلم شهرت دارند.

لنز دوربین لایکا  Leica APO-Telyt-R 1600mm f/5.6

Apotelyt

لایکا در سال ۲۰۰۶ با رونمایی لنز Apo-Telyt-R 1600mm f/5.6 یک شاهکار مهندسی را به دنیا معرفی کرد. این لنز فوق‌العاده با وزن ۶۰ کیلوگرم و طول ۱٫۲ متر (که با هود به ۱٫۵۵ متر می‌رسد) و قطر ۴۲ سانتی‌متر، مرزهای توانایی‌ لنزهای تله‌فوتو را جابه‌جا کرد.

تولید لنز غول‌پیکر لایکا به درخواست وزیر سابق فرهنگ قطر انجام شد. او لنزی بسیار بزرگ و سنگین می‌خواست که لنزهای سنتی را به چالش بکشد. نتیجه‌ی این درخواست، لنزی شد که نه تنها از نظر فنی بلکه از نظر ابعاد و وزن هم خاص است.

فقط سه عدد از لنز ۱٬۶۰۰ میلی‌متری لایکا ساخته شده است. دو نمونه از این لنز‌ها هنوز در اختیار لایکا هستند و به فروش نرسیده‌اند و همین موضوع، قیمت دو میلیون دلاری لنز سوم را تا حدی قابل‌درک‌تر می‌کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا