zoomit

اینتل همچنان به همکاری مجدد با اپل امیدوار است

اینتل همچنان به همکاری مجدد با اپل امیدوار است

اینتل در تلاش است بار دیگر اپل را به فهرست مشتریان خود اضافه کند، آن هم در شرایطی که شرکت کوپرتینویی ازطریق تراشه‌های اختصاصی سری اپل سیلیکون به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده است. یکی از مدیران اینتل گفته که تیم آبی می‌تواند مجدداً توجه اپل را به محصولاتش جلب کند.

اپل از حدود دو سال پیش، مهاجرت به پردازنده‌های اپل سیلیکون را شروع کرد و امروزه اکثر کامپیوترهای خانواده‌ی مک را با پردازنده‌های اختصاصی سری M دردسترس مشتریان قرار می‌دهد. در حال حاضر تنها یکی از کامپیوترهای خانواده‌ی مک به پردازنده‌ی اینتل مجهز است. بعید است که اپل مهاجرت به پردازنده‌ی اختصاصی را تکمیل نکند.

به گزارش اپل اینسایدر، میشل جانستون هولتهاوس، قائم‌مقام اجرایی گروه تجاری Intel Client Computing، در جریان برگزاری رویداد Innovation 2022 (که با رونمایی پردازنده‌های رپتور لیک همراه بود) به تلاش‌های اینتل در زمینه‌ی تولید تراشه اشاره کرد، اما در میان سخنانش شاهد اشاره به اپل نیز بودیم.

میشل جانستون در بخشی از سخنانش گفت: «اینتل هرگز برای تبدیل کردن اپل به یکی از مشتریانش دست از تلاش برنمی‌دارد.» او می‌گوید اینتل می‌خواهد «همه به قدرت پردازشی زیاد دسترسی داشته باشند.»

مقاله‌های مرتبط:

  • مهاجرت اپل به پردازنده‌های ساخت خود؛ طلوعی دیگر برای مک
  • اینتل طرفداران اپل را به خرید جدیدترین رایانه‌های شخصی ترغیب می‌کند
  • اپل سیلیکون می‌تواند سهم اینتل از بازار پردازنده‌ها را به کمترین سطح تاریخی خود برساند

این نخستین باری نیست که یکی از مقامات بلندپایه‌ی اینتل درباره‌ی رابطه‌ی این شرکت با اپل سخن می‌گوید. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در سال ۲۰۲۱ سخنان مشابهی مطرح کرده و گفته بود که هرگز امید خود را برای بازگشت پردازنده‌های اینتل به مک های اپل از دست نمی‌دهد.

گلسینگر در آن زمان گفت تا زمانی که اینتل تراشه‌ی بهتری نسازد، چنین هدفی دست‌یافتنی نخواهد بود: «اپل معتقد بود که به‌تنهایی می‌تواند پردازنده‌ی بهتری نسبت‌به ما بسازد و می‌دانید که این شرکت کارش را به‌خوبی انجام داد. اکنون ما باید تراشه‌ای بهتر از آنچه که اپل از پس ساخت آن برمی‌آید، تولید کنیم.»

اینتل در سال‌های اخیر توجه بیشتری به واحد تجاری Intel Foundry Services نشان داده است. تیم آبی در این واحد تجاری ازطریق کارخانه‌هایش برای سایر شرکت‌ها تراشه تولید می‌‌کند. اپل در حال حاضر تراشه‌هایش را در کارخانه‌های TSMC می‌سازد، اما دور از انتظار نیست که روزی شاهد تولید پردازنده‌های اختصاصی اپل در کارخانه‌های اینتل باشیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا