zoomit

اینتل بهترین پردازنده‌ها را برای کارکرد بهتر گرافیک‌های سری ARC Alchemist اعلام کرد

اینتل بهترین پردازنده‌ها را برای کارکرد بهتر گرافیک‌های سری ARC Alchemist اعلام کرد

اینتل اطلاعیه‌ی جدیدی برای استفاده از گرافیک‌های سری Arc A خود منتشر کرد. این شرکت مشخصات سیستم پیشنهادی خود را برای استفاده از گرافیک‌های دسکتاپی Alchemist اعلام کرده است. طبق گفته‌ی تیم آبی، توصیه می‌شود کاربران از تراشه‌های سری AMD Ryzen 3000، Ryzen 5000، نسل دهم تراشه‌های Core این شرکت یا مدل‌های جدیدتر این پردازنده‌ها استفاده کنند.

اینتل قبلاً تأیید کرده بود که گرافیک‌های سری Arc A برای کارکرد صحیح به قابلیت ResizableBAR نیاز دارند. درواقع سیستم‌های مجهز به گرافیک‌های Arc Alchemist که از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند با کاهش عملکرد درخورتوجهی مواجه خواهند شد؛ موضوعی که قبلاً با بررسی گرافیک Arc A380 تأیید شده است. علاوه‌براین، تیم آبی این واقعیت را پنهان نمی‌کند که پردازنده‌های گرافیکی سری Arc A برای سیستم‌های قدیمی‌تر طراحی نشده‌اند.

سازگاری گرافیک‌های سری Arc اینتل با پردازنده های مرکزی

مقاله‌ی مرتبط:

  • گرافیک‌های A770 و A750 اینتل با قدرت پردازشی قابل انتظار در گیک‌بنچ ظاهر شدند
  • کارت گرافیک پایین‌رده Intel Arc A310 در سکوت خبری معرفی شد

به‌نوشته‌ی ویدئوکاردز، گرافیک‌های سری Arc اینتل به پردازنده‌ی مرکزی نسبتاً مدرن نیاز دارند و طبق اعلام این شرکت، سری AMD Ryzen 3000 یا نسل دهم اینتل Core با این گرافیک‌ها به‌خوبی کار می‌کنند. بااین‌حال باید توجه داشته باشید برخی از سیستم‌های قدیمی‌تر نیز از ReBAR پشتیبانی می‌کنند و بنابراین استفاده از گرافیک‌های Arc A در این نوع کامپیوترها نیز احتمالاً مشکلی نخواهد داشت.

علاوه‌براین، گرافیک‌های سری Arc A اینتل برای کارکرد صحیح به نسخه‌ی ۲۰H2 ویندوز ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر یا ویندوز ۱۱ نیاز دارند و این یعنی خبری از پشتیبانی ویندوز ۷ نیست و هیچ درایوری برای این سیستم‌عامل ارائه نشده است.

تام پترسن نیز تأیید کرده است که اینتل قصد ندارد سری Arc A را برای سیستم‌های ناسازگار با فناوری ReBAR، بهینه‌سازی کند و بعید به‌نظر می‌رسد که این مورد در آینده نیز تغییر کند. بدین‌ترتیب قبل از اقدام به خرید گرافیک‌های سری Arc A اینتل بهتر است این پیش‌نیازها را درنظر داشته باشید.

طبق گزارش‌های قبل انتظار می‌رود اینتل گرافیک‌های Arc A7 را در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۱۴۰۱) به‌بازار عرضه کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا