zoomit

ایلان ماسک از ایده جاه‌طلبانه‌اش برای تبدیل کردن توییتر به بانک می‌گوید

ایلان ماسک از ایده جاه‌طلبانه‌اش برای تبدیل کردن توییتر به بانک می‌گوید

آن‌طور که ورج می‌نویسد، ایلان ماسک مصمم است که توییتر را به بانک تبدیل کند. ماسک در جریان اولین جلسه‌ی حضوری با کارکنان توییتر گفته است این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند حسابی با بازدهی بالا، کارت بانکی، چک و خدمات وام‌دهی ارائه دهد.

ایلان ماسک در همان لحظات اولیه‌ی جلسه‌ی حضوری شروع‌به صحبت درباره‌ی مسائل مالی کرد و گفت که سرویس‌ پرداخت پول، «فرصتی متحول‌کننده» برای توییتر محسوب می‌شود. ماسک می‌گوید هدف نهایی این است که کاربران توییتر بتوانند «به‌شکل فوری و بلادرنگ در هر جایی از دنیا، پول ارسال کنند.» ماسک می‌گوید سیستم پرداخت در کنار «محتوای ویدیویی و سیستم پاداش به تولیدکنندگان محتوا» و بهبود موتور جست‌و‌جوی داخلی توییتر، اولویت بالایی دارد.

توییتری که ایلان ماسک از آن صحبت می‌کند، چگونه خواهد بود؟ تصور کنید تمامی کاربران تأییدشده‌ی توییتر کیف پولی دیجیتالی برای ذخیره‌ی پول داشته باشند و بتوانند مبلغ مدنظر خود را «به هر جایی در داخل سیستم توییتر» ارسال کنند. از لحاظ تئوری، چنین سیستمی برای پاداش دادن به تولیدکنندگان محتوا یا مشاهده‌ی ویدیوهای پولی به کار می‌آید.

ایلان ماسک گفته توییتر به‌دنبال راه‌اندازی یک حساب پولی پربازده است «تا داشتن پول در حساب توییتر پربازده‌ترین کاری باشد که بتوانید انجام دهید.» ماسک می‌گوید به‌جای سیستم‌های پیچیده و پرهزینه‌ی کارت اعتباری در بانک‌های سنتی، «صرفاً یک حساب مالی در توییتر خواهید داشت که می‌تواند مثبت یا منفی شود.»

ایلان ماسک می‌گوید در پلتفرم‌ها و مکان‌هایی که سیستم پرداخت توییتر را پذیرش نمی‌کنند، امکان استفاده از یک کارت اعتباری که مستقیماً به حساب مالی توییتر متصل می‌شود وجود خواهد داشت. کاربر حتی می‌تواند به چک‌های سنتی نیز دسترسی پیدا کند.

وقتی یکی از کارمندان توییتر گفت که ظاهراً ماسک به‌دنبال تبدیل کردن این شبکه‌ی اجتماعی به بانک با خدماتی مثل وام‌دهی است، مدیرعامل و رهبر توییتر در پاسخ گفت: «اگر به‌دنبال ارائه‌ی سرویسی همه‌جانبه به مردم هستید، نمی‌توانید المان‌های کلیدی را از قلم بیندازید.»

ایلان ماسک در گفت‌و‌گو با کارکنان توییتر تلاش کرد سیستم مالی جدید را ساده جلوه دهد: «سیستم‌های پرداخت عملاً مبتنی‌بر تبادل اطلاعات هستند. از منظر اطلاعاتی، تفاوت عظیمی بین کارهایی مثل ارسال پیام خصوصی با پرداخت پول وجود ندارد.»

ماسک می‌گوید برای اضافه کردن سیستم پرداخت مالی به توییتر باید یک‌سری موانع قانونی رفع شوند و این شبکه‌ی اجتماعی در تلاش است مجوز راه‌اندازی سرویس انتقال پول را در واشینگتن دریافت کند. گزارش‌های غیررسمی می‌گویند استر کرافورد، فردی که به‌عنوان مسئول سرویس جدید Twitter Blue شناخته می‌شود، به‌عنوان مدیرعامل شرکت جدید Twitter Payments انتخاب شده است.

نباید فراموش کنیم که تفاوت‌های عمده‌ای بین ذخیره کردن اطلاعات کاربر با ذخیره کردن پول وجود دارد. اگر حساب کاربری‌تان هک و پیام‌های خصوصی شما فاش شود، قطعاً روز ناراحت‌کننده‌ای سپری خواهید کرد، بااین‌حال در صورت هک شدن بانک و از دست رفتن پول، مشکلات بسیار بزرگ‌تری برای شما پیش می‌آید.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایکس، اپلیکیشنِ همه‌چیز؛ ایلان ماسک توییتر را به نمونه آمریکایی وی چت تبدیل می‌کند؟
  • ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به پلتفرمی مشابه TikTok و WeChat تبدیل کند

ایلان ماسک با مدیریت شرکت‌های پرریسک ناآشنا نیست. او امروزه رهبر شرکت‌هایی است که خودرو می‌سازند و موشک به فضا می‌فرستند. تسلا و اسپیس ایکس در صورت اشتباهات بزرگ ممکن است یک‌شبه به خاک سیاه بنشینند، اما این دو شرکت در وضعیت فعلی مزایای بسیار بیشتری نسبت‌به توییتر دارند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، داشتن مدیران و کارکنان بخش ایمنی است.

ایلان ماسک تقریباً نیمی از کارکنان توییتر را که در بین آن‌ها تعداد زیادی مهندس نرم‌افزار حضور دارند تعدیل کرده است. گفته می‌شود درنتیجه‌ی اخراج این افراد، توییتر در هفته‌های آینده با مشکلات زیادی برای مدیریت سرویس‌هایش روبه‌رو می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند در روزهای اخیر مدیر ارشد امنیت اطلاعات، مدیر ارشد حریم خصوصی و مدیر ارشد اجرای الزامات سیستم نظارتی از سِمَت خود استعفا داده‌اند.

در نگاه اول دور از انتظار است که تعداد زیادی از کاربران توییتر بخواهند از این شبکه‌ی اجتماعی به‌عنوان بانک استفاده کنند. ایده‌ی تبدیل کردن توییتر به بانک، کاملاً جدید نیست. ماسک پیش‌تر گفته که قصد دارد توییتر را به «اپلیکیشنِ همه‌چیز» تبدیل کند. در واقع ماسک به‌دنبال تبدیل کردن توییتر به نوعی سوپراپلیکیشن مثل وی‌چت است تا خدمات مختلفی مثل سیستم پیام‌رسان، سیستم پرداخت و… یک‌جا ارائه شوند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا