zoomit

ایالات متحده محدودیت‌های گسترده‌ای برای عرضه تراشه به چین اعمال می‌کند

ایالات متحده محدودیت‌های گسترده‌ای برای عرضه تراشه به چین اعمال می‌کند

به‌گزارش وال‌استریت‌ ژورنال، دولت بایدن روز گذشته محدودیت‌های گسترده‌ای برای فروش تراشه‌ها و تجهیزات مرتبط با آن به چین در نظر گرفته است تا به توانایی‌های نظامی و فناوری پکن آسیب وارد کند. قوانین جدید آمریکا تولیدکنندگانی مثل اینتل و مایکرون را ملزم می‌کند تا برای فروش محصولات نیمه‌هادی خود به شرکت‌های چینی، از وزارت بازرگانی ایالات متحده مجوز دریافت کنند. علاوه‌براین، دولت آمریکا برای محصولات خارجی چند قانون مستقیم در نظر گرفته و شرکت‌های بین‌المللی را از فروش تراشه‌های ساخته‌شده با فناوری‌های ایالات متحده به چین منع کرده است.

به‌گزارش ورج، این تصمیم پس از افزایش سرمایه‌گذاری ایالات متحده روی صنعت نیمه‌هادی گرفته شد. جو بایدن در ماه آگوست، قانون ۲۸۰ میلیارد دلاری CHIPS و Science را امضا کرد و ۵۲ میلیاد دلار یارانه برای تقویت شرکت‌هایی ارائه داد که ایالات متحده را برای ساخت کارخانه‌های تراشه‌سازی انتخاب می‌کنند. این اقدام نتیجه‌ی ماه‌ها گفت‌وگو میان دولت بایدن و رهبران کنگره ازجمله سناتور چاک شومر، در تلاش برای تقویت افزایش رقابت ایالات متحده دربرابر چین بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سافت بانک به‌دنبال امضاء «معاهده‌ای استراتژیک» بین سامسونگ و آرم است
  • طرح بزرگ اینتل برای نفوذ به اروپا؛ تراشه‌ساز آمریکایی کارخانه چند میلیارد یورویی در ایتالیا احداث می‌کند

تراشه‌های نیمه‌هادی در انواع محصولات فناوری از گرافیک‌ها و خودروهای برقی گرفته تا پروژه‌های هوش مصنوعی و تجهیزات نظامی استفاده می‌شوند. اقدام جمعه‌ی کاخ‌سفید برای محدودکردن فروش تراشه‌های ساخته‌شده در آمریکا به چین، تلاشی برای قطع دسترسی پکن به فناوری ایالات متحده قبل‌از بلوغ کامل این صنعت است.

در هفته‌های گذشته، سازندگان تراشه سرمایه‌گذاری‌های چندمیلیارد‌دلاری را در ایالت‌هایی مانند اوهایو و آیداهو انجام داده‌اند. در ماه سپتامبر، بایدن از اوهایو بازدید کرد تا افتتاح کارخانه‌ی جدید ۲۰ میلیارد دلاری نیمه‌هادی اینتل را جشن بگیرد. گفتنی است این تأسیسات یکی از اولین کارخانه‌هایی بود که از بودجه‌ی یارانه‌ای جدید استفاده کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا