zoomit

اکنون از هر چهار کاربر استیم، یک نفر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند

اکنون از هر چهار کاربر استیم، یک نفر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند

براساس نظرسنجی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ماه آگوست استیم، ویندوز ۱۱ دوباره موفق شد کاربران بیشتری را به خود جذب کرده و سهم بیشتری در این پلتفرم به‌دست آورد. سهم این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپی مایکروسافت در ماه گذشته با افزایش ۲٫۶۶ درصدی اکنون به ۲۳٫۷۸ درصد رسیده است. ویندوز ۱۰ همچنان با سهم ۶۹٫۰۶ درصدی به‌عنوان پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل استیم شناخته می‌شود اما سهم آن نسبت به ماه گذشته ۴٫۱۱ درصد کاهش یافته است.

سهم استفاده از ویندوز ۱۱ در پلتفرم استیم، دو ماه قبل یعنی در ژوئن ۲۰۲۲، برای اولین‌بار با افزایش ۱٫۶۵ درصدی به بالای ۲۰ درصد رسید؛ این یعنی تقریباً از هر پنج کاربر استیم، یک‌ نفر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند و اکنون این نسبت بهتر شده است، به‌طوری‌که تقریباً از هر چهار کاربر این پلتفرم، یک‌نفر از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند. مطمئناً دستیابی به این آمار برای مایکروسافت بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ با آپدیت ۲۲H2 همچنان از تب‌ها پشتیبانی نخواهد کرد
  • ابزارک‌های نواروظیفه ویندوز ۱۱ اکنون اعلان‌های مرتبط را به کاربران نمایش می‌دهند

ویندوز ۱۱، ازنظر برخی ویژگی‌های مرتبط با بازی، بهبود یافته که ازجمله می‌توان به DirectX12 Ultimate، DirectStorage و Auto HDR اشاره کرد. بااین‌حال، ویندوز ۱۰ همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل میان گیمرها است و بسیاری از این کاربران همچنان دلیلی برای ارتقا به نسخه‌ی جدید ویندوز نمی‌بینند.

WindowsCentral می‌گوید، طبق داده‌های منتشرشده ازطرف استیم، میزان استفاده از ویندوز ۷ در ماه گذشته، ۰٫۵۶ درصد افزایش یافته و به ۲٫۶ درصد رسیده است. این رقم هنوز بیشتر از سهم مجموع نسخه‌های مختلف OSX است. با توجه به اینکه مهاجرت گیمرها از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ مدت زیادی طول کشید، انتقال از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ با سرعت کنونی، بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

شایان‌ ذکر است که استیم این اطلاعات را به‌طور داوطلبانه و البته ناشناس از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند و بنابراین نمی‌توان با اطمینان کامل درمورد این آمار نظر داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا