zoomit

اپیک‌گیمز و Match به‌دنبال افزایش فشارهای ضدرقابتی، علیه گوگل هستند

اپیک‌گیمز و Match به‌دنبال افزایش فشارهای ضدرقابتی، علیه گوگل هستند

اپیک‌گیمز (Epic Games) و Match Group به‌دنبال افزایش فشار شکایت‌های ضدانحصار خود علیه گوگل هستند. این اقدام پس‌از طرح اولیه‌ی شکایت این شرکت‌ها درسال گذشته ارائه می‌شود و نشان می‌دهد که غول جستجوی اینترنت برای تسلط بر بازار برنامه‌های اندرویدی، چه تلاش‌هایی انجام داده است. اپیک‌گیمز و Match چندروز قبل درخواستی برای اصلاح شکایات خود در پرونده‌ی گوگل ارائه کردند که طبق آن مدعی شده‌اند سازنده‌ی اندروید اقداماتی برای جلوگیری از رقابت سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن انجام داده است. شکایت اصلاح‌شده همچنین بیان می‌کند که اقدامات غول فناوری مستقر در مانتین‌ویو، نقض مستقیم قانون ضدانحصار ایالات متحده (قانون شرمن) است.

اپیک‌گیمز و Match Group، اقدامات ضدرقابتی گوگل را ابتدا در پرونده‌های سال گذشته شرح داده بودند؛ جایی‌که آن‌ها به یکی از برنامه‌های این شرکت موسوم به Project Hug که بعداً با عنوان «برنامه‌ی افزایش سرعت اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها» شناخته شد، اشاره می‌کنند. این برنامه به‌منظور پرداخت صدها میلیون‌دلار مشوق به توسعه‌دهندگان بازی طراحی شده بود تا بازی‌های خود را در فروشگاه پلی‌استور نگه دارند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پرونده‌ی اپیک گیمز از برنامه‌های گوگل برای تصاحب این شرکت خبر می‌دهد
  • خط‌ونشان اپیک گیمز برای اپل و گوگل؛ تنظیم شکایت جدید در اتحادیه اروپا

به‌نوشته‌ی TechCrunch، برنامه‌ی Project Hug پس‌از انتشار بازی فورتنایت اپیک‌گیمز در پلتفرم‌های دیگر غیراز گوگل‌پلی و درسال ۲۰۱۸ مطرح شد، زمانی‌که این شرکت بازی‌ساز، روش پرداخت فروشگاه اپلیکیشن گوگل را دور زد. این بازی بعداً در آوریل ۲۰۲۰ به فروشگاه گوگل بازگشت و پس از این‌که به کاربران خود اجازه داد از روشی غیر از سیستم پرداخت داخلی پلی‌استور استفاده کنند، دوباره از این فروشگاه حذف شد. گوگل در آن زمان نگران بود که اپیک تصمیم بگیرد با یک شرکت دیگر مثل سامسونگ وارد همکاری شود. این شرکت همچنین نگران این مورد بود که سایر شرکت‌ها از اپیک پیروی کنند.

گفته می‌شود Project Hug شامل کمک به توسعه‌دهندگان ازطریق تبلیغات، تخصیص منابع و سرمایه‌گذاری‌های اضافی است.

اکنون اپیک‌گیمز و Match قصد دارند دو مورد جدید به شکایت قبلی خود اضافه کنند که مشخص می‌کند گوگل چگونه رقبای احتمالی خود را کنار زده یا با استفاده از روش‌های دیگر، رقبای بالقوه‌ی خود را به موافقت با عدم انتشار برنامه‌ها و بازی‌ها در سایر فروشگاه‌های برنامه وادار کرده است. پلی‌استور توسعه‌دهندگانی را شناسایی کرده بود که بیشتر درمعرض خطر فرسایش از سوی این فروشگاه قرار داشتند و سپس پیشنهادی توافقی به آن‌ها ارائه داد. این شکایت جدید، اقدامات گوگل را نقض بخش یکم قانون شرمن می‌داند.

قانون فوق اساساً اتهاماتی اشاره دارد که شرکت‌های دیگر درمورد اقدامات گوگل ارائه کرده‌اند؛ این اقدامات به‌قدری برای رقابت مضر هستند که تقریباً همیشه غیرقانونی درنظر گرفته شده‌اند و هیچ دفاع یا توجیهی ازجانب گوگل نباید مجاز درنظر گرفته شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا