zoomit

اپل یکی از مدیران واحد رانندگی خودکار هیوندای را استخدام کرد

اپل یکی از مدیران واحد رانندگی خودکار هیوندای را استخدام کرد

طبق گزارش‌ها، اپل اکنون معاون سابق واحد حسگرهای مرتبط با قابلیت رانندگی خودکار هیوندای را به‌ استخدام خود درآورده است که احتمالاً قصد دارد از او در پروژه‌ی خودرو الکتریکی خود استفاده کند.

گزارش فوق خاطرنشان می‌کند که گرگوری باراتوف، اکنون هیوندای را ترک کرده و احتمالاً در اپل روی پروژه‌هایی مشابه فعالیت‌های قبلی خود کار می‌کند؛ اگرچه غول فناوری مستقر در کوپرتینو هنوز این مورد را تأیید نکرده است.

مارک گورمن از بلومبرگ در جدیدترین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On خود نوشت:

باراتوف قبلاً در شرکت سازنده‌ی قطعات خودرو آلمانی Continental AG نیز فعالیت کرده و احتمالاً درحال‌ کار روی یکی از مهم‌ترین اجزای مرتبط با خودروی برقی اپل است.

به‌نوشته‌‌ی IMore، پروژه‌ی موسوم به Apple Car یکی از پروژه‌هایی محسوب می‌شود که کار روی آن از سال‌ها قبل آغاز شده و مدیران و مهندسان متعددی در فواصل زمانی منظم به تیم سازنده‌ی آن اضافه شده و پس از مدتی آن را ترک کرده‌اند. بااین‌حال، هنوز دقیقاً نمی‌دانیم این پروژه برای رسیدن به چه هدفی تلاش می‌کند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل سعی دارد با کمک شرکت‌هایی مثل هیوندای و کیا، یک خودرو تمام‌برقی تولید کند، درحالی‌که در تعداد دیگری از خبرها آمده است این برند روی فناوری‌هایی کار می‌کند که دیگران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. اگر این شایعات واقعی باشند، خودرو اپل احتمالاً به قابلیت‌ رانندگی خودکار شبیه خودروهای تسلا مجهز خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • خودرو اپل نیامده دل مشتریان را ربود!
  • کارمند سابق اپل به سرقت اسرار تجاری Apple Car برای چین اعتراف کرد

اپل درحال‌حاضر تلاش می‌کند تا روش استفاده‌ی ما از خودرو‌ها را با ویژگی‌های CarPlay تغییر دهد. معرفی iOS 16 در ماه ژوئن باعث شد این شرکت برنامه‌های خود را برای ادامه‌ی مسیر توسعه‌ی CarPlay ارائه دهد. به گفته‌ی این شرکت خودروهای جدیدی که از نمایشگرهای متعدد بهره می‌برند، از نظر نرم‌افزاری با این شرکت تعامل دارند تا ظاهر جدیدتری به مشتریان خود ارائه دهند. به‌روزرسانی بزرگ بعدی CarPlay تا سال ۲۰۲۳ دردسترس قرار نخواهد گرفت، اما به گفته‌ی اپل، خودروسازان درصورت توافق می‌توانند آن را روی محصولات خود آزمایش کنند.

iOS 16 در ماه ژوئن معرفی شد و اکنون پس از انتشار چندین نسخه‌ی آزمایشی از این سیستم‌عامل، انتظار می‌رود اواخر ماه جاری به‌طور عمومی در سرتاسر جهان دردسترس کاربران قرار گیرد. همین‌ امر درمورد tvOS 16 و watchOS 9 نیز صدق می‌کند. این درحالی است که برای انتشار نسخه‌ی نهایی macOS 13 Ventura و iPadOS 16 احتمالاً باید تا ماه اکتبر صبر کنیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا