zoomit

اپل پشتیبانی از واکنش‌های iMessage را به اندروید اضافه می‌کند

اپل پشتیبانی از واکنش‌های iMessage را به اندروید اضافه می‌کند

قبل از کمپین ماه آگوست گوگل موسوم به «پیام را دریافت کن» برنامه‌ی پیام‌رسانی اندروید در اوایل سال جاری با پشتیبانی از واکنش‌های iMessage به‌روزرسانی شد. اکنون به‌نظر می‌رسد اپل با اتخاذ تصمیمی بسیار عجیب، اعتبار گوگل را برای افزودن پشتیبانی از واکنش‌های ایموجی iMessage در اندروید پذیرفته است.

صفحه‌ی ویژگی‌های جدید iOS 16 در وب‌سایت رسمی اپل درمورد برنامه‌ی پیام‌رسان این سیستم‌عامل به مورد زیر اشاره دارد:

  • پیامک Tapback در اندروید: می‌توانید با Tapback، واکنش خود را برای پیام‌های کوتاه متنی ثبت کنید و دستگاه‌های اندرویدیِ گیرندگان، آن را نمایش خواهد داد.

این متن به‌تازگی به‌صفحه‌ی توضیحات iOS 16 اضافه‌شده است. البته نسخه‌ی پیش‌نمایش iOS 16 که تابستان ۲۰۲۲ منتشر شد، از این ویژگی بی‌بهره بود.

واکنش‌های iMessage روی اندروید

مقاله‌ی مرتبط:

  • جدال جدید گوگل و اپل بر سر حباب‌های سبز و آبی؛ فناوری RCS دقیقاً چیست؟ [به‌همراه ویدیو]
  • حواشی بین گوگل و اپل بر سر حباب‌های سبز آی‌مسیج همچنان ادامه دارد

به گزارش ۹to5Google، گوگل در اواخر ژانویه اعلام کرد که اپلیکیشن Messages اندروید از واکنش‌های iMessage اپل موسوم به Tapbacks پشتیبانی می‌کند. این شکلک‌ها درواقع جایگزین متن‌های آزاردهنده‌ای شد که قبلاً به‌جای واکنش‌های ثبت‌شده در پیام‌های iMessage اپل نمایش داده می‌شد.

به‌نظر می‌رسد اپل در تصمیمی درست و البته عجیب، اعتبار گوگل را پذیرفته و واکنش‌های iMessage را به برنامه‌ی پیام‌های اندروید اضافه کرده است. درحالی‌که توضیحات اپل منعکس‌کننده‌ی تجربه‌ی کاربران نهایی است، واکنش‌های iMessage در اندروید نتیجه‌ی سیستم‌عامل جدید آیفون یا هرکاری که اپل انجام داده یا در آن مشارکت دارد نیست. این قابلیت در دوران iOS 15 عرضه شد و برای همه‌ی برنامه‌های SMS/RCS اندروید دردسترس قرار نیست. درواقع درحال‌حاضر فقط اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض گوگل از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا