zoomit

اپل واچ سری ۳ پس از سا‌ل‌ها به پایان راه رسید

اپل واچ سری ۳ پس از سا‌ل‌ها به پایان راه رسید

اپل در جریان برگزاری نمایشگاه WWDC 2022 اعلام کرد که اپل واچ سری ۳ از سیستم‌عامل watchOS 9 پشتیبانی نمی‌کند. از آن زمان برای‌مان مشخص شده بود که فاصله‌ی زیادی تا توقف تولید این ساعت هوشمند قدیمی نداریم. براساس آنچه ورج می‌نویسد، اپل رسما ساعت سری ۳ را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرده است.

توقف تولید اپل واچ سری ۳ اصلا برای‌مان تعجب‌برانگیز نیست. سخت‌افزار ساعت‌های هوشمند به‌طور معمول پس از سه سال با افت عملکرد مواجه می‌شود. اپل ساعت سری ۳ را پنج سال پیش عرضه کرد. اپل واچ سری ۳ در آن زمان نخستین ساعت هوشمند اپل با پشتیبانی از LTE بود. پشتیبانی از LTE یکی از مشخصه‌های بسیار مهم اپل واچ سری ۳ به‌حساب می‌آمد، چون در سال ۲۰۱۷ تعداد کمی از ساعت‌های هوشمند برقراری تماس را امکان‌پذیر می‌کردند.

اپل واچ سری ۳ حتی پس از رونمایی اپل واچ سری ۴ از فروشگاه اپل حذف نشد تا کاربرانی که به تهیه‌ی ساعتی ارزان‌تر علاقه‌مند بودند، گزینه‌ای دردسترس داشته باشند. اپل واچ سری ۳ تا قبل از توقف تولید، برچسب قیمت ۱۹۹ دلاری را یدک می‌کشید.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل واچ اولترا با نمایشگر غول‌پیکر و دکمه‌ی اضافی برای ورزشکاران رونمایی شد
  • اپل واچ SE جدید با پردازنده‌ی S8 و امکان تشخیص تصادفات رانندگی معرفی شد

اپل در سال ۲۰۲۰ از ساعتی به نام اپل واچ SE پرده‌برداری کرد که ارزش خرید بالایی داشت و باعث شد توجهات به ساعت سری ۳ کمتر شود. در همان حین شماری از دارندگان اپل واچ سری ۳ گفتند برای به‌روزرسانی این ساعت به سیستم‌های عامل watchOS 7 و watchOS 8 با مشکل مواجه شده‌اند.

با رونمایی نسل جدید اپل واچ SE و اپل واچ اولترا در مراسم Far Out اپل، تقریباً هیچ دلیلی برای خرید اپل واچ سری ۳ وجود ندارد. فروش اپل واچ SE نسل دوم با قیمت پایه‌ی ۲۴۹ دلار از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۵ شهریور ۱۴۰۱) آغاز می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا