zoomit

اپل قصد دارد از فناوری اولتراسونیک برای بهبود عملکرد ایرپاد در رطوبت بهره بگیرد

اپل قصد دارد از فناوری اولتراسونیک برای بهبود عملکرد ایرپاد در رطوبت بهره بگیرد

دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، درخواست حق‌ اختراع اپل را درمورد حسگر لمسی پیشرفته‌ی اولتراسونیک منتشر کرده است. به‌گفته‌ی PatentlyApple، این پتنت به استفاده از فناوری اولتراسونیک در ایرپاد پرو و ایرپاد مکس اشاره دارد.

فناوری اولتراسونیک در ایرپاد

ممکن است فناوری اولتراسونیک در آینده به ایرپاد پرو و ایرپادمکس اجازه دهد که هنگام خیس‌ شدن یا هنگام پوشیدن دستکش عملکرد بهتری داشته باشند. حسگرهای فعلی ایرپاد نیز به حفظ عملکرد مشابه هنگام تماس با شرایط مرطوب کمک می‌کنند. البته درحال‌حاضر حسگرهای ایرپاد پرو زمانی‌که کاربر دستکش می‌پوشد به‌خوبی کار نمی‌کنند. استفاده از فناوری اولتراسونیک و عملکرد بهبودیافته، برای کاربران در زمستان یا افرادی که ممکن است هنگام کار دستکش بپوشند، مفید خواهد بود. یعنی هنگامی‌که مایعات رسانا و شناور الکتریکی (مثل قطرات آب) یا اجسام عایق مثل دستکش با سطح حساس به‌ لمس آن تماس پیدا می‌کنند، سیستم‌های حسگر لمس اولتراسونیک کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

۹to5Mac می‌نویسد، حق اختراعی که اپل درخواست ثبت آن را مطرح کرده شامل قابلیت حسگر لمس اولتراسونیک است و می‌تواند در مدل‌های آینده‌ی ایرپاد مورداستفاده قرار گیرد. علاوه‌براین، فناوری اولتراسونیک می‌تواند دقت لمس در ایرپاد پرو و ایرپاد مکس را بهبود بخشد.

اپل در این پتنت به‌وضوح یکی از مدل‌های آینده‌ی ایرپاد مکس را به‌تصویر می‌کشد که شبیه هدفون‌های Beats است.

پتنت حسگر اولتراسونیک ایرپادمکس

در این پتنت مدل آینده‌ی ایرپاد پرو به‌نمایش درآمده است که سبک آشنای خود را حفظ می‌کند.

حسگر اولتراسونیک ایرپاد پرو

مقاله‌ی مرتبط:

  • نسل بعدی Magic Keyboard، تجربه‌ای نزدیک‌تر به لپ‌تاپ به دارندگان آیپد ارائه خواهد داد
  • با فشار دولت کره جنوبی، اپل اضافه کردن سیستم پرداخت متفرقه به اپلیکیشن‌های اپ استور را ممکن کرد

درحالی‌که ما منتظر یک ایرپاد پرو ۲ هستیم، به‌احتمال زیاد این محصول شامل فناوری جدید اولتراسونیک نخواهد بود، زیرا این گواهی حتی به‌ یک پتنت رسمی تبدیل نشده است.

ایرپاد می‌تواند با بهبود دقت و استفاده‌ی آسان‌تر در مکان‌های مرطوب و همچنین هنگام پوشیدن دستکش، به دستگاهی کامل‌تر تبدیل شود. درحالی‌که مشغول استراحت در ساحل هستید، یا در یک روز سرد زمسانی پیاده‌روی می‌کنید، فناوری اولتراسونیک می‌تواند پیشرفت‌های درخورتوجهی را در یکی از دستگاه‌های موردعلاقه‌تان به‌ارمغان بیاورد. بااین‌حال، مهم است درنظر داشته باشید که این فقط یک درخواست ثبت اختراع است و نمی‌توان با قطعیت درمورد تبدیل شدن آن به محصول واقعی نظر داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا