zoomit

اپل درباره شارژ شبانه آیفون به کاربران هشدار جدی داد

اپل درباره شارژ شبانه آیفون به کاربران هشدار جدی داد

اپل در به‌روزرسانی صفحه‌ی پشتیبانی خود، هشدار‌های مهمی درباره‌ی خطرات شارژ کردن گوشی آیفون هنگام خواب صادر کرد؛ غول فناوری هشدار می‌دهد که این کار در صورت رعایت‌نکردن نکات ایمنی، می‌تواند خطرناک باشد.

مهم‌ترین خطر، احتمال داغ شدن بیش‌ازحد گوشی در صورت پوشیده‌شدن یا نداشتن تهویه‌ی مناسب هنگام شارژ شدن است.

اپل می‌گوید: «هنگامی که دستگاه، آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم به برق متصل است، روی آن‌ها نخوابید و آن‌ها را زیر پتو، بالش یا زیر بدن قرار ندهید.»

داغ شدن بیش‌از‌حد نه‌‌تنها می‌تواند به باتری و اجزای داخلی آیفون آسیب برساند، بلکه خطر آتش‌سوزی و در صورت تماس مستقیم با پوست، سوختگی و ایجاد ناراحتی را نیز به همراه دارد. اپل توصیه می‌کند که هنگام شارژ، آیفون و لوازم جانبی شارژ خود را در فضایی با تهویه‌ی مناسب قرار دهید تا گرما به‌درستی دفع شود.

هشدار کلیدی دیگر مربوط به استفاده از کابل‌ها و آداپتورهای شارژ آسیب‌دیده یا تأیید‌نشده است. اپل می‌گوید که تنها با استفاده از کابل‌ها و آداپتورهای دارای تأییدیه‌ی «ساخته‌شده برای آیفون» یا MFi، می‌توانید از مطابقت آن‌ها با استانداردهای ایمنی، اطمینان حاصل کنید.

به‌گفته‌ی اپل، استفاده از کابل‌ها و آداپتورهای آسیب‌دیده، ساییده‌شده یا بیش‌از‌حد فرسوده خطر آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی یا آسیب را افزایش می‌دهد و آن‌ها باید بلافاصله تعویض شوند. همچنین، شارژ گوشی در مکان‌های مرطوب توصیه نمی‌شود.

در‌حالی‌که هشدار اپل مبنی‌بر نگرانی‌های ایمنی نه‌تنها برای آیفون، بلکه تمامی گوشی‌های هوشمند است، برخی آن را به‌عنوان استراتژی‌ای برای سوق دادن مصرف‌کنندگان به سمت لوازم‌جانبی گران‌قیمت خود این شرکت می‌بینند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا