zoomit

اپل برخلاف شایعات تمایلی به تصاحب Electronic Arts ندارد

اپل برخلاف شایعات تمایلی به تصاحب Electronic Arts ندارد

استودیو بازی‌سازی الکترونیک آرتز طی چند ماه گذشته با شرکت‌های مختلفی مثل اپل، آمازون و دیزنی که به خرید این شرکت علاقه‌ دارند، مذاکره کرده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که آمازون برای تصاحب این شرکت شانس بیشتری از رقبای خود دارد.

به‌طور کلی، اواخر هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر و در آن ادعا شد که آمازون قصد دارد که در همان روز خرید الکترونیک آرتز را رسانه‌ای کند؛ اما دیری نپایید که خبر مذکور توسط منابع موثق CNBC رد شد. با تمامی این اوصاف، غول خورده فروشی جهان برای گسترش پلتفرم گیمینگ خود مصمم‌تر به‌نظر می‌رسد و از قرار معلوم، وکلای حقوی آن با جدیت بیشتری پرونده خرید EA را دنبال می‌کنند.

دراین‌میان، اپل نیز از زمان راه‌اندازی آرکید، دوباره به بازار بازی علاقه نشان داده است و خرید شرکتی بازی‌سازی بزرگی همچون الکترونیک آرتز می‌تواند به برگ برنده‌ای برای آن تبدیل شود. کوپرتینویی‌ها با تصاحب الکترونیک آرتز می‌تواند به فرانچایزهای بازی‌های موفقی ازجمله Apex، Battelfield، The Sims، DragonAge، SimCity، Legends و غیره دسترسی داشته باشند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • با وجود منافع مشترک حاصل از خرید EA، اپل احتمالاً این کار را انجام نخواهد داد

تصاحب EA که ارزش بازار آن ۳۴ میلیارد دلار برآورد شده است، بزرگ‌ترین خرید اپل در تاریخ خواهد بود؛ درحالی‌که تا این‌ لحظه بزرگ‌ترین خرید این شرکت، برند بیتز (Beats) بوده که سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ سه میلیارد دلار انجام شد. به هر حال، شواهد و قرائن نشان می‌دهند که اپل علاقه‌ای به خرید‌های بزرگ ندارد و خرید الکترونیک آرتز نیز کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان کنفرانس ماه ژوئیه گفت که اپل هرگز خرید غیرمنطقی انجام نخواهد داد اما همچنان اعلام کرد که هیچ موردی را هم رد نمی‌کند و درواقع شرکت متبوعش همیشه بازار را زیرنظر دارد.

اکنون باید دید آیا آمازون می‌تواند پیشنهاد جذابی برای تصاحب استودیوی بازی‌سازی الکترونیک آرتز ارائه دهد یا خیر.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا