zoomit

اپل ایرپاد ۳ را چگونه توصیف می‌کند؟

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار و همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل در کنار رونمایی از دو مدل مک‌‌بوک پرو ۲۰۲۱، از سومین نسل ایرپاد استاندارد نیز با طراحی الهام گرفته‌شده از ایرپاد پرو رونمایی کرد. درواقع این مهم‌ترین به‌روزرسانی ظاهری ایرپادز استاندارد از زمان عرضه نخستین نسل در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود؛ بدین معنی که هدفون جدید کوپرتینویی‌ها ساقه کوچک‌تری دارد؛ اما برخلاف ایرپاد پرو، فاقد پدهای سیلیکونی است.

نمایی از تمامی مشخصات ایرپاد ۳

اپل می‌گوید جدیدترین ایرپاد برای مقاومت در برابر تعریق و آب، دارای گواهی IPX4 برای تمرینات ایمن است. سیری برای اجرای فرامین همیشه آماده‌به‌کار خواهد بود؛ درحالی‌که یک حسگر جدید تشخیص می‌دهد چه زمانی هدفون‌ را پوشیده‌اید و هنگامی که آن را برمی‌دارید به‌طور خودکار پخش صدا می‌شود. در بخش شارژدهی، ایرپاد جدید به‌طور مداوم تا ۶ ساعت می‌تواند‌ موسیقی پخش کند و با بهره‌گیری از کیس شارژ جدید این مقدار تا ۳۰ ساعت افزایش می‌یابد. کیس شارژ این محصول از شارژ مگ‌سیف پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، ایرپاد ۳ مانند نسل گذشته با استفاده از تراشه‌ی اختصاصی اپل به‌صورت آنی با محصولات این شرکت جفت می‌شود. اپل می‌گوید:

این یک بازسازی جادویی است. قابلیت Spatial Audio صدا را در اطرافتان قرار می‌دهد و اکولایزر تطبیقی موسیقی را با گوش‌هایتان تنظیم می‌کند. باتری بیشتر دوام می‌آورد و در یک لحظه شارژ می‌شود.

قابلیت Spatial Audio برای ایرپادز پرو اپل برای صدای فراگیر

اپل قابلیت Spatial Audio (صدای فراگیر) را به‌ همراه ویژگی ردیابی پویای سر، به جدیدترین هدفون خود آورده است. ردیابی سر با تماس‌های گروهی فیس‌تایم نیز کار می‌کند؛ به‌طوری‌که صدا از جهتی که منبع آن روی صفحه قرار گرفته‌ است، شنیده می‌شود. اپل می‌گوید این قابلیت‌ها تنظیمات کامل‌تری برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این شرکت ادعا می‌کند که پشتیبانی از کدک AAC-ELD باعث بهبود کیفیت گفتار می‌شود و میکروفون‌های آن با مش صوتی پوشانده شده است تا به کاهش نویز باد کمک کند. اپل در این باره می‌گوید:

صدای فراگیر با ردیابی پویا سر صداهایی را در اطراف شما ایجاد می‌کند تا یک تجربه گوش دادن سه‌بعدی برای موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و موارد دیگر ایجاد کنید. [این قابلیت] شما را در صداها از هر جهت غوطه‌ور می‌کند تا احساس کنید در سالن کنسرت یا تئاتر هستید.

مقاوم بودن در برابر ایرپاد نسل ۳

اپل ایرپاد ۳ را به قابلیت Adaptive EQ مجهز کرده است. این فناوری با توجه به میکروفون‌های داخلی که صدا را کنترل می‌کنند، صدا را در زمان واقعی تنظیم می‌کند. درنهایت، صدای محاسباتی فرکانس‌های پایین و متوسط ​​را در صورت بروز هرگونه واریانس بهینه می‌کند. این ویژگی درست مانند نمونه مشابه در ایرپاد پرو و ایرپاد مکس عمل می‌کند؛ بنابراین اپل بسیاری از ویژگی‌ها و فناوری‌های جدید را از مدل‌های گران‌قیمت خود به ایرپاد استاندارد گسترش داده است. این شرکت می‌گوید:

EQ Adaptive به‌طور خودکار موسیقی را متناسب با گوش‌هایتان تنظیم می‌کند. میکروفون‌های داخلی آنچه می‌شنوید تشخیص می‌دهند، سپس فرکانس‌های کم ​​و متوسط ​​را تنظیم می‌کنند تا جزئیات غنی در هر آهنگ، سفارشی برای شما در زمان واقعی ارائه شود. بیس به بالاترین حد خود رسیده است. یک درایور پویا طراحی‌شده توسط اپل قدرت خود را از یک آمپلی‌فایر سفارشی می‌گیرد و موسیقی را با کیفیت صدای فوق‌العاده دقیق ارائه می‌‌دهد؛ بنابراین شما از هر صدایی، از بیس عمیق و غنی گرفته تا صدای بلند و شفاف لذت می‌برید.

ایرپاد ۳

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، میکروفون‌های به‌کاررفته در هدفون جدید کوپرتینویی‌ها با مش صوتی پوشیده شده‌اند و این سبب می‌شود نویزهای محیطی همچون صدای باد بر کیفیت مکالمه یا گوش دادن کاربران تأثیر کم‌تری بگذارد. اپل می‌گوید با استفاده از این تکنیک، صدای کاربران همیشه بلند و واضح شنیده می‌شود. بخشی توضیحات اپل در رابطه با طراحی و سایر ویژگی‌های ایرپاد ۳ به شرح زیر است:

ایرپاد با بدنه‌ای منحنی و ساقه کوتاه‌تر، طوری طراحی شده است که صدا را در ظاهری زیبا که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد، به گوش‌هایتان هدایت کند‌. حسگر فورس تاچ کنترل بیشتری به شما می‌دهد. برای پخش، مکث و رد شدن از آهنگ‌ها یا پاسخ دادن و خاتمه تماس‌ها کافی است آن را فشار بدهید.

ایرپاد و کیس شارژ مگ‌سیف دارای گواهی IPX4 مقاوم در برابر عرق و آب هستند؛ بنابراین از باران گرفته تا تمرینات سنگین در برابر هر چیزی مقاومت خواهند کرد. کیس بی‌سیم و ایرپاد را با مگ‌سیف شارژ کنید. این کیس تا ۳۰ ساعت زمان گوش دادن را افزایش می‌دهد. ایرپاد را در نزدیکی آیفون یا آیپد خود قرار بدهید و روی اتصال ضربه بزنید تا با هر دستگاهی در حساب آی‌کلادتان جفت شود. اگر در کامپیوتر مک موسیقی پخش می‌کنید، می‌توانید بدون نیاز به تعویض دستگاه، در آیفون خود به تماس پاسخ بدهید.

یک حسگر تشخیص پوست پیشرفته تفاوت بین گوش شما و سایر سطوح را تشخیص می‌دهد؛ ازاین‌رو صدا فقط هنگام پوشیدن ایرپاد پخش می‌شود و هنگامی که در جیب شما یا روی میز است، مکث می‌کند. سیری همیشه آماده به کار است. فقط با استفاده از صدای خود موسیقی پخش کنید، تماس بگیرید، مسیرها را دریافت کنید یا برنامه خود را بررسی کنید. کافی است فرمان «Hey Siri» را بگویید تا دستیار شخصی مورد علاقه‌ خود را فعال کنید و به کارهای روزمره ادامه بدهید. سیری می‌تواند پیام‌ها یا هشدارهای مهم شما را هنگام دریافت بخواند و حتی می‌توانید پیام‌ها را فقط با صدای خود پاسخ بدهید.

ایرپاد خود را با برنامه Find My دنبال کنید. مشاهده کنید که آن‌ها چقدر نزدیک هستند، در صورت خارج بودن از محدوده بلوتوث، هشدارهای جدایی را دریافت کنید یا از آن‌ها بخواهید صدا پخش کنند تا بتوانید آن‌ها را پیدا کنید. درنهایت، به‌راحتی می‌توانید یک آهنگ یا نمایش را بین هر دو مجموعه ایرپاد به اشتراک بگذارید. کافی است ایرپاد را نزدیک آیفون، آیپد یا اپل تی‌وی که به آن گوش می‌دهید بیاورید و فوراً متصل شوید.

به‌طور کلی، ایرپاد جدید در مقایسه با نسل گذشته تغییرات ظاهری زیادی تجربه کرده است؛ اما همچنان نمی‌توان از پشتیبانی نکردن از قابلیت حذف نویز فعال یا قابلیت Transparency چشم‌پوشی کرد. کاربران از هم‌اکنون می‌توانند ایرپادز ۳ را با قیمت ۱۷۹ دلار پیش‌خرید کنند و آن را در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) تحویل بگیرند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا