zoomit

اوپو احتمالا در حال توسعه تراشه‌ی اختصاصی است

بر اساس گزارش Nikkei، اوپو در حال توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی و پیشرفته‌ برای گوشی‌های هوشمند خود است. برنامه‌ی اوپو این است که سیستم-روی-چیپ (SoC) اختصاصی این شرکت در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. گفته شده است این شرکت چینی از فناوری سه نانومتری TSMC برای تولید پردازنده‌ی سفارشی خود بهره خواهد گرفت.

به گزارش ورج، در صورت عملی شدن برنامههای اوپو، این شرکت جدیدترین عضو تولیدکنندگان بزرگ گوشیهوشمند خواهد بود که از تراشهی اختصاصی در محصولاتشان بهره میبرند.

گوگل در رویداد شب گذشتهی خود، دو پرچمدار جدیدش یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را معرفی کرد. این دو محصول اولین دستگاههای گوگل محسوب میشود که از تراشهی اختصاصی موسوم به تنسور این شرکت بهره میبرند. پیش از این، اپل و سامسونگ نیز از تراشههای اختصاصی خود در تولید گوشیهای هوشمندشان استفاده کردهاند. هواوی نیز که مدتها قبل از اعمال تحریمهای آمریکا، از تراشهی اختصاصی در گوشیهای هوشمند خود بهره میگیرد.

اوپو در حال حاضر از تراشههای ساخت کوالکام و مدیاتک در محصولات خود استفاده میکند. پس از اینکه ایالات متحده هواوی را تحریم کرد، برخی از شرکتهای بزرگ تولیدکنندهی گوشیهوشمند در چین، بهتولید تراشهی اختصاصی روی آوردند. بهعنوان مثال، شیائومی در سال ۲۰۱۷ یک گوشی هوشمند ارزانقیمت بهنام Mi 5C را با تراشهی سفارشی Surge S1 روانهی بازار کرد؛ اما از آن زمان تاکنون، فقط در زمینهی طراحی تراشههای مخصوص پردازش تصویر فعالیت دارد.

کوالکام هفتهی گذشته در توییتر به گوگل طعنه زد؛ چراکه گوگل امسال بهجای استفاده از پردازندههای اسنپدراگون، از تراشهی اختصاصی تنسور در پرچمداران جدید خود استفاده کرده است. به عقیدهی کوالکام، شرکتهایی مثل اوپو در زمینهی تولید تراشهی سفارشی با شکست مواجه خواهند شد. بر اساس گزارش IDC، اوپو در حال حاضر چهارمین تولیدکنندهی بزرگ گوشیهوشمند در جهان است. این برند و شرکتهای دیگری مثل ریلمی، ویوو و وانپلاس تحت مالکیت یک شرکت مشترک هستند و از زنجیرهی تأمین یکسانی بهره میبرند؛ بنابراین میتوان انتظار داشت تراشهی اختصاصی اوپو در محصولات شرکتهای دیگری مثل وانپلاس و ویوو نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تولید تراشه‌ی اختصاصی در بازار گوشی‌ هوشمند به ایجاد تحول در این صنعت کمک خواهد کرد؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا