zoomit

امریه مقطع کارشناسی منتفی شد

امریه مقطع کارشناسی منتفی شد

امریه سربازی امکانی است که سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند همچنان از تخصص نیروهای مشمول خدمت خود استفاده کنند. همچنین مشمولان خدمت سربازی می‌توانند با بهره‌گیری از امریه، تا در ۲۴ ماه سربازی ارتباط خود را با محل کار خود قطع نکنند و تخصص خود را ادامه دهند.

البته دریافت امریه برای همه مشمولان میسر نیست و همه شرکت‌ها هم سهمیه امریه سربازی ندارند. پیش از این در شرایط دریافت امریه مدرک کارشناسی و بالاتر با شرط معدل بود. اما براساس ابلاغیه‌ای که اخیراً ستاد کل نیروهای مسلح داده است دیگر مدرک کارشناسی قابل‌قبول نیست.

پیرو این ابلاغیه در مورد اعزام آذر ماه ۱۴۰۲ سهمیه بهره‌مندی از تسهیلات نظام وظیفه امریه و تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دارای سهمیه امریه برای مقطع تحصیلی کارشناسی بسته شده است.

این خبر کار سازمان‌ها و شرکت‌ها را برای ادامه همکاری با نیروهای مشمول و آینده‌دار خود دشوار می‌کند. یکی از امریه‌هایی که بسیاری از نیروهای نخبه به‌ویژه در حوزه تکنولوژی را جذب می‌کرد، امریه شرکت‌های دانش‌بنیان بود. تا پیش از این، مدرک کارشناسی دانش‌آموختگان برتر فناوری برای دریافت امریه در صورت کسب امتیاز ۶۰ و نداشتن مهر غیبت قابل‌قبول بود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا