zoomit

ال‌جی برای رقابت با سامسونگ می‌تواند مانیتورهای گیمینگ OLED ارزان‌تری به‌ بازار عرضه کند

ال‌جی برای رقابت با سامسونگ می‌تواند مانیتورهای گیمینگ OLED ارزان‌تری به‌ بازار عرضه کند

سامسونگ پس از عرضه‌ی اولین تلویزیون‌های QD-OLED خود در اوایل سال جاری، اخیراً عرضه‌ی پنل‌های QD-OLED را برای نمایشگرها آغاز کرده است. دل و MSI و سامسونگ در هفته‌های گذشته نسل جدید مانیورهای QD-OLED خود را رونمایی کرده‌اند و اکنون ال‌جی نیز در تلاش است با پنل‌های OLED ارزان‌تر خود، وارد بازار نمایشگرهای گیمینگ شود.

طبق گزارش SamMobile، ال‌جی دیسپلی از اواخر ماه جاری، تولید پنل‌های ۲۷ اینچی WOLED را برای تلویزیون‌های کوچک و نمایشگرهای گیمینگ آغاز خواهد کرد. اولین مشتری این شرکت نیز احتمالاً ال‌جی الکترونیکس خواهد بود و انتظار می‌رود این برند در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳، مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی OLED رونمایی کند.

ال‌جی به‌عنوان رقیب سامسونگ در حوزه‌ی صفحه‌نمایش، می‌تواند ساخت پنل‌های ۳۲ اینچی WOLED را تا پایان سال جاری آغاز کند. این نمایشگرها به‌احتمال زیاد از نوع گیمینگ خواهند بود؛ زیرا تلویزیون ۳۲ اینچی OLED بسیار گران‌قیمت‌تر از همتایان LCD است و توجیه این قیمت برای ال‌جی دشوار خواهد بود. همچنین، قیمت مانیتور ۳۲ اینچی OLED می‌تواند برای علاقه‌مندان به‌ بازی توجیه‌پذیر باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مانیتور گیمینگ QD-OLED جدید الین ور با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز رونمایی شد
  • ایفا ۲۰۲۲: سامسونگ مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G8 را رونمایی کرد

حال ورود ال‌جی به بازار مانیتورهای OLED به چه معنا است؟ مانیتورهای گیمینگ آینده‌ که از پنل‌های WOLED ال‌جی بهره می‌برند، درمقابل نمایشگرهایی مثل Odyssey G8 OLED که از فناوری QD-OLED سامسونگ استفاده می‌‌کنند، برتری خواهند داشت. درنهایت، می‌توانیم شاهد رقابتی جدی‌تر در بازار مانیتورهای OLED باشیم و این یعنی قیمت این محصولات می‌تواند در آینده کاهش یابد.

به‌نظر می‌رسد ال‌جی قصد دارد میزان تولید پنل‌های WOLED کوچک‌تر از ۴۰ اینچی خود را افزایش دهد تا فناوری OLED را حتی در بخش تلویزیون‌های اندازه‌متوسط نیز گسترش دهد. این شرکت مطمئناً تمام تلاشش را در این راه خواهد کرد؛ زیرا نگرانی‌هایی درباره‌ی کاهش تقاضا برای پنل‌های تلویزیون OLED خود دارد.

آیا ال‌جی نیز نگران این موضوع است که QD-OLED سامسونگ به‌سرعت بازار را به استفاده از این تکنولوژی ترغیب کند؟ رخ‌دادن این اتفاق نیز بسیار محتمل است و با نگاهی به همه‌ی نظرهای مثبتی که تلویزیون S95B سامسونگ و مانیتور Odyssey G8 دریافت کرده‌اند، می‌توان انتظار داشت به‌زودی شاهد رقابتی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر در حوزه‌ی نمایشگرها و تلویزیون‌های OLED متوسط و بزرگ باشیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا