zoomit

آموزش نمایش فرمول در اکسل

آموزش نمایش فرمول در اکسل

اگر با سازوکار فرمول‌ها و توابعی مانند تابع IF در اکسل آشنایی داشته باشید، می‌دانید که استفاده از یک فرمول در سلول یا محدوده‌ای از سلول‌ها، به‌طور پیش‌فرض مقدار محاسبه‌شده را برمی‌گرداند و تنها چیزی که نمایش داده می‌شود، مقادیر عددی است نه خود فرمول؛ ازاین‌رو، بررسی دقیق ساختار فرمول‌ها در اکسل، به تجزیه‌وتحلیل بیشتری نیاز دارد.

اگر شما هم به‌دنبال راهی برای نمایش فرمول‌ها در هر شیت اکسل هستید، در این مقاله همراه نیوزلن باشید. در ادامه به چند روش برای نمایش فرمول‌ها در اکسل اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نوار Formula

اگرچه شاید بدیهی به نظر برسد، نوار فرمول، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای نمایش فرمول‌ها در اکسل به‌شمار می‌رود. برای این‌ کار، تنها کافی است روی یکی از سلول‌های حاوی فرمول کلیک کنید تا اکسل به‌سرعت آن را در نوار فرمول نمایش دهد.

استفاده از نوار Formula برای بررسی فرمول‌ها در سلول‌های جداگانه راهکاری مفید است؛ اما ازآنجاکه باید هر سلول را برای مشاهده‌ی فرمول مذکور جداگانه پیمایش کنید، برای نمایش تمام فرمول‌ها چندان منطقی نیست؛‌ ازاین‌رو، اگر می‌خواهید اکسل همه‌ی فرمول‌های استفاده‌شده در یک شیت را نمایش دهد، به‌سراغ روش‌های زیر بروید.

از ویژگی Show Formulas استفاده کنید

می‌توانید برای کشف فرمول‌ها در برنامه‌ی اکسل از ویژگی Show Formulas استفاده کنید که در هر سلول به‌جای مقدار به‌دست‌آمده فرمول را نمایش می‌دهد. این قابلیت به شما کمک می‌کند فرمول مورد‌نظر خود را به سرعت بیابید یا تمام فرمول‌های استفاده‌شده در اکسل را با یک نگاه بررسی کنید. برای نمایش فرمول‌ها از طریق گزینه‌ی Show Formulas مراحل زیر را به‌دقت دنبال کنید:

  • صفحه‌ی اکسل موردنظرتان را باز کرده و در نوار بالا به تب Formula بروید.
  • در قسمت Formula Auditing گزینه Show Formulas را فعال کنید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا