zoomit

اشتغال؛ رکورددار جست‌وجوهای «هنری» در دیوار

اشتغال؛ رکورددار جست‌وجوهای «هنری» در دیوار

کاربران دیوار در سال گذشته در میان عبارات مرتبط با «هنر» بیش از همه در جست‌وجوی مشاغل هنری بوده‌اند. همچنین در میان کل آگهی‌های هنری در دسته‌های مختلف دیوار، کاربران بیش از همه به این آگهی‌ها در دسته «استخدام و کاریابی» سر زده و به‌طور میانگین نزدیک به ۱۹۰۰ بار از هر یک از این آگهی‌ها بازدید کرده‌اند.

وقتی به «هنر» فکر می‌کنیم،‌ بیش از هر چیز آثار و محصولات هنری به ذهن‌مان می‌رسد. به‌خاطر همین هم احتمالا تصور می‌کنیم که کاربران دیوار، اگر قرار باشد این پلتفرم را جست‌وجو کنند، باید به دنبال همین آثار و محصولات باشند. اما آمارهای دیوار چیزی دیگری می‌گوید. در سال گذشته فقط ۶ درصد کل جست‌وجوهای «هنری» کاربران دیوار برای پیدا کردن این آثار بوده است. پس چه چیزهایی بیشتر از همه جست‌وجو شده؟ ابزار و مواد مرتبط با فعالیت‌های هنری چه سهمی از این جست‌وجوها داشته‌اند؟ دانشجویان هنر چقدر برای پیدا کردن کتاب‌های درسی‌شان به دیوار سر زده‌اند؟ آگهی‌گذاران کدام استان‌ها بیشتر آگهی‌های هنری منتشر کرده و کاربران کدام استان‌ها بیشتر با این آگهی‌ها تماس گرفته‌اند؟

به مناسبت روز جهانی هنر، که یونسکو به مناسبت تولد لئوناردو داوینچی انتخابش کرده، نگاهی انداخته‌ایم به آگهی‌های هنری دیوار و فعالیت‌های کاربران این پلتفرم تا به همه این سوال‌ها جواب دهیم.

کار و تحصیل، صدرنشین جست‌وجوهای هنری

کاربران دیوار در سال گذشته، بیش از همه کلمات مرتبط با «هنر»، در جست‌وجو مشاغل هنری بوده‌اند. جست‌وجوی این مشاغل ۴۵ درصد کل جست‌وجوهای «هنری» این پلتفرم را در این یک سال به خودش اختصاص داده. پس از آن، کتاب‌های هنری در رتبه دوم قرار داشته و سهم‌شان از کل این جست‌وجوها ۳۴ درصد است. البته بخش مهمی از این کتاب‌ها، منابع درسی یا کنکور بوده؛ کتاب‌های درسی و کنکور هنر از دبیرستان تا دکتری، ۳ برابر کتاب‌های غیردرسی هنر جست‌وجو شده‌اند. به این ترتیب، «مشاغل هنری» و «کتاب»، مجموعاً نزدیک به ۸۰ درصد کل جست‌وجوهای هنری را در اختیار داشته‌اند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا