zoomit

ادوبی نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور را معرفی کرد

ادوبی در جریان کنفرانس مجازی MAX 2021 خود، نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور را معرفی کرد. این اقدام با اینکه گامی به جلو برای ادوبی محسوب می‌شود، اما هنوز تا رسیدن به هدف اصلی این شرکت فاصله زیادی دارد؛ چراکه در حال حاضر نمی‌توان از تمام قابلیت‌های فتوشاپ و ایلاستریتور در این نسخه‌ها استفاده کرد.

illustrator-on-the-web

به گزارش verge، در نسخه تحت وب این دو برنامه می‌توانید لایه‌های مختلف را انتخاب کنید، توضیح یا کامنت بنویسید و از ابزارهای مقدماتی ویرایش مانند پاک‌کن، روتوش نقطه‌ای و انتخاب قسمتی از تصویر استفاده کنید؛ اما برای ایجاد تغییرات اساسی همچنان نیاز خواهید داشت تا به خود برنامه اصلی مراجعه کنید.

اسکات بلسکی، مدیر ارشد محصولات ادوبی، درباره نسخه‌های تحت وب این دو محصول گفت:

همه قابلیت‌ها را در اولین روز عرضه ارائه نخواهیم کرد، اما تلاش خواهیم کرد تا تمام ابزارهای اساسی ارائه شده در نسخه مرورگر‌ها بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. در نسخه تحت وب فتوشاپ امکان ویرایش سبک فایل‌های PSD فراهم شده است.

هدف از معرفی نسخه تحت وب این دو برنامه تسهیل استفاده افراد از سرویس‌ ابری Creative Cloud ادوبی و امکان به اشتراک‌‌گذاری آسا‌ن‌تر فایل‌ها عنوان شده است. تا پیش از این بعد از به اشتراک‌گذاشتن هر فایل، طرف مقابل می‌توانست توضیحی اضافه کند یا کامنتی در فایل بنویسد، اما حالا در صورت داشتن اجازه، طرف مقابل می‌تواند در خود فایل هم تغییراتی اساسی اعمال کند.

علاوه بر این، ادوبی پنلی برای بررسی کامنت‌های گذاشته شده، به فتوشاپ نسخه دسکتاپ اضافه کرده است و در نظر دارد تا فضایی برای تبادل نظرات و بحث و گفتگو نیز برای تیم‌ها طراحی کند.

نسخه تحت وب فتوشاپ از ۴ آبان ۱۴۰۰ در دسترس است و افراد برای استفاده از آن نیاز خواهند داشت تا اشتراک سرویس ابری ادوبی را تهیه کنند؛ اما دسترسی به نسخه بتای وب ایلاستریتور فعلا تنها از طریق و ثبت‌نام و دریافت دعوت‌نامه امکان‌پذیر است.

adobe-photoshop-2021-updates

hover

در جریان این کنفرانس قابلیت‌های دیگری نیز به فتوشاپ اضافه شدند؛ برای مثال از این پس ابزار انتخاب اشیا در برنامه می‌تواند با به‌طور خودکار هنگام بردن موس روی هر المان‌ در تصویر آن را برای انتخاب تشخیص دهد.

فیلترهای عصبی جدیدی برای تغییر محیط پس‌زمینه یا حتی تغییر فصل معرفی شده‌اند. ادوبی همچنین فیلتر Depth Blur خود را برای ایجاد افکتی طبیعی‌تر بهبود داده است.

با توجه به اینکه برای استفاده از نسخه تحت وب فتوشاپ داشتن اشتراک سرویس ابری ادوبی لازم است، در حال حاضر کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا شما از نسخه تحت وب فتوشاپ استفاده خواهید کرد؟ ابزارهای مقدماتی این نسخه تا چه اندازه پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا