zoomit

اتحادیه اروپا: توییتر برای پیروی از قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه، راهی طولانی درپیش دارد

اتحادیه اروپا: توییتر برای پیروی از قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه، راهی طولانی درپیش دارد

یکی از مقامات ارشد اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرده است توییتر برای هماهنگ شدن با قوانین سخت‌گیرانه‌ی جدید این اتحادیه که برای پلتفرم‌های آنلاین درنظر گرفته شده‌اند، کارهای زیادی باید انجام دهد. تیری برتون، مسئول اجرای قانون خدمات دیجیتال آتی (DSA)، کلیپ ویدیویی کوتاهی از جلسه‌ای که با مدیرعامل توییتر یعنی ایلان ماسک برگزار کرده است به‌اشتراک گذاشت و اظهارداشت که از تصمیم ثروتمندترین مرد جهان برای آماده کردن نسخه‌ی دوم توییتر با هدف هماهنگی با DSA استقبال می‌کند.

برتون اعلام کرده است توییتر برای برآورده کردن الزامات DSA، باید تغییراتی در پلتفرم خود اعمال کند. به گزارش ورج، این شبکه‌ی اجتماعی باید با انتشار اطلاعات نادرست به‌طور کاملاً قاطعانه مقابله کند، معیارهای روشنی را درمورد این‌که کدام کاربران درمعرض خطر ممنوعیت قرار گرفته‌اند ارائه دهد و به‌دقت بررسی کند که ممنوعیت‌ها در آینده چگونه لغو شوند. شایان‌ذکر است برتون فهرستی از الزامات DSA را که توییتر باید از آن‌ها پیروی کند منتشر کرد.

اگر شرکتی قوانین DSA را رعایت نکند احتمالاً فعالیت آن در سرتاسر اتجادیه‌ی اروپا ممنوع خواهد شد یا باید جریمه‌هایی تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود پرداخت کنند. البته این قوانین هنوز اجرایی نشده‌اند و طبق گزارش پولیتیکو امکان دارد اجرای آن‌ها اوایل ۲۰۲۴ آغاز شود.

بااین‌حال، برخی از کارشناسان حقوقی این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا توییتر باید از سخت‌ترین قوانین تعیین‌شده ازطرف DSA تبعیت کند یا خیر. توییتر هنوز به‌طور رسمی به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ یا VLOP درنظر گرفته نشده است؛ جایی‌که در آن تعهدات بیشتری برای پلتفرم‌هایی که حداقل ۴۵ میلیون کاربر در اتحادیه‌ی اروپا دارند درنظر گرفته می‌شود.

دیدار برتون و ماسک درحالی انجام می‌شود که توییتر رویکرد جدید خود را به‌طور علنی برای برقراری اعتدال، ارائه کرده است. این پلتفرم با انتشار پست وبلاگی با‌عنوان «توییتر ۲٫۰؛‌ تعهد مستمر ما به مکالمات عمومی» اعلام کرد اگرچه هیچ‌یک از سیاست‌های آن تغییر نکرده است، اما تمایل دارد در آینده تغییراتی در آن‌ها اعمال کند. در بخشی از این پست وبلاگی آمده است:

ما اعتقاد داریم رویکرد باز و شفاف برای نوآوری ضروری است زیرا ما را قادر می‌سازد سریع‌تر به‌جلو حرکت کنیم و بازخورد کاربران را نیز به‌طور لحظه‌ای دریافت کنیم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ایلان ماسک می‌گوید با تیم کوک، «سوءتفاهم پیرامون توییتر» را برطرف کرده‌اند
  • توییتر برای عدم پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی اپ‌استور، راه‌اندازی سرویس اشتراکی Blue را به‌تعویق انداخت

البته با توجه به توضیحات ارائه‌شده در صفحه‌ی پشتیبانی توییتر، با روی کار آمدن ایلان ماسک، حداقل یک تغییر در سیاست‌های تعدیل این شرکت اعمال شده که درواقع پایان‌دادن به اجرای سیاست‌ اطلاعات نادرست کووید ۱۹ بود. این تصمیم‌گیری خشم یکی از مقامات اتحادیه‌ی اروپا به نام ویرا ژورووا را برانگیخت. این مقام در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود گفت:

ازنظر من توییتر اکنون به جمع شرکت‌هایی می‌پیوندد که سازمان‌های تنظیم‌کننده روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد توییتر اکنون زیر ذره‌بین سازمان‌های نظارتی قرار گرفته است و ازطرفی خود را برای اجرای DSA آماده می‌کند. با توجه به این‌که نیروی کار توییتر پس‌از خرید ایلان ماسک به‌میزان درخورتوجهی کاهش یافت، مقامات اتحادیه‌ی اروپا درمورد توانایی این پلتفرم برای پیروی از مقررات سخت‌گیرانه‌ در آینده، سؤالاتی را مطرح کرده‌اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا