zoomit

ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی DALL-E اکنون دردسترس عموم قرار دارد

ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی DALL-E اکنون دردسترس عموم قرار دارد

اگر شما هم تمایل زیادی به بررسی ابزار تصویرساز مبتنی‌بر هوش مصنوعی OpenAI دارید، اما به‌دلیل عدم دریافت دعوت‌نامه موفق به‌انجام این کار نشده‌اید، خبر بسیار خوبی برایتان داریم. این شرکت امروز اعلام کرد که مرحله‌ی ثبت‌نام در فهرست انتظار را برای استفاده از خدمات ایجاد تصویر هوش مصنوعی DALL-E حذف کرده است و این یعنی همه‌ی افراد می‌توانند در این پروژه ثبت‌نام و از آن استفاده کنند.

همان‌طور که Arstechnica اشاره می‌کند، DALL-E یک مدل مبتنی‌بر یادیگری عمیق ماشینی است که با استفاده از صدها میلیون تصویر استخراج‌شده در اینترنت آموزش دیده تا بتواند تصاویر جدیدی تولید کند. این ابزار برای یادگیری ارتباط بین کلمات و تصاویر از تکنیکی به‌نام «انتشار پنهان» استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند با DALL-E، یک توضیح متنی تایپ کرده و سپس نتیجه‌ را به‌صورت یک تصویر با وضوح ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ پیکسل در هر سبک هنری دریافت کنند.

جدا از ایجاد تصویر براساس متن، DALL-E همچنین قابلیت دیگری به‌نام Outpainting دارد که به شما اجازه می‌دهد تصویری را آپلود کرده و مرزهای‌آن را با استفاده از سنتز تصویر، گسترش دهید. علاوه‌براین می‌توانید چندین عکس را با ایجاد یک پل بصری میان آن‌ها، ترکیب کرده و سبک‌های مختلف را با هم ادغام کنید.

نمونه تصویر ایجاد شده با DALL-E

مقاله‌ی مرتبط:

  • داستان طراحی لوگوی یک شرکت با هوش مصنوعی DALL-E 2
  • هوش مصنوعی DALL-E اکنون می‌تواند تصاویری دقیق از چهره انسان‌های خیالی خلق کند

OpenAI نسخه‌ی قبلی DALL-E را در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ با قابلیت‌های شگفت‌انگیز اما محدودیت‌های فراوان، معرفی کرد. این شرکت اوایل سال جاری DALL-E 2 را برای اولین‌بار به‌نمایش گذاشت؛ ابزاری که با توانایی خود در تولید تصاویر تقریباً واقعی و تقلید از سبک هنرمندان، مخاطب آزمایشی متشکل از ۲۰۰ محقق را بسیار شگفت‌زده کرد. به‌گفته‌ی OpenAI، پس از باز شدن درهای این پروژه به‌روی تعداد بیشتری از کاربران و ایجاد مدل قیمت‌گذاری در ماه جولای، بیش‌از ۱٫۵ میلیون کاربر در سرتاسر جهان اکنون از DALL-E (با نام تجاری DALL-E 2) برای ایجاد بیش‌از دو میلیون تصویر در هر روز استفاده می‌کنند.

DALL-E یک سرویس تجاری است و محدویت‌های درخورتوجهی دارد. کاربران جدید ۵۰ اعتبار رایگان دریافت می‌کنند و با پرداخت ۱۵ دلار، ۱۱۵ اعتبار اضافه به‌دست خواهند آورد. برای ثبت‌نام در این سرویس علاوه‌بر اطلاعات معمول باید شماره تلفن خود را نیز وارد کنید. تصاویر ایجاد‌شده با DALL-E به OpenAI تعلق دارند اما این شرکت به کاربران خود حقوق انحصاری برای تکثیر و نمایش تصاویر ایجادشده را ارائه می‌دهد؛ البته تا زمانی‌که این اقدام با خط‌مشی محتوا مطابقت داشته باشد. نقض محتوا، حق شما را برای استفاده‌ی قانونی از تصاویر ایجادشده با این هوش مصنوعی، سلب می‌کند.

پروژه‌ی Stable Diffusion، به‌عنوان رقیب DALL-E، مدلی منبع‌باز برای ایجاد تصاویر براساس هوش مصنوعی بوده که Stability AI آن را توسعه داده است. این ابزار در ماه گذشته با محدودیت‌های مختصری ازطریق کانال‌های منبع‌باز و وب‌سایت تجاری شرکت سازنده‌ی آن دردسترس بوده است. اکنون DALL-E دراختیار همه‌ی کاربران قرار دارد و بنابراین رقابت بین مدل‌های ایجاد تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی احتمالاً شدیدتر خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا