zoomit

آیپد پرو اولد هم‌قیمت لپ‌تاپ‌های گیمینگ خواهد بود!

آیپد پرو اولد هم‌قیمت لپ‌تاپ‌های گیمینگ خواهد بود!

انتظار می‌رود اپل سال آینده مدل‌های جدید آیپد پرو را با قطعات به‌روز شده و طراحی کاملاً جدید معرفی کند. کوپرتینویی‌ها قصد دارند دو مدل آیپد پرو با ابعاد ۱۱ و ۱۳ اینچ را عرضه کنند. استفاده از نمایشگر OLED را شاید بتوان ارتقاء اصلی این تبلت‌ها دانست. همین نکته کافی است که شاهد افزایش قیمت تبلت جدید اپل باشیم.

در ابتدا شایعاتی پیرامون عرضه‌ی آیپد پرو OLED همراه با مک‌ جدید تا پایان ۲۰۲۳ مطرح بود. آیپد پرو به تراشه‌ی M3 اپل، مبتنی بر معماری سه نانومتری TSMC مجهز خواهد بود. با این حال، از آن‌جایی که عرضه‌ی M3 به سال آینده موکول شده است، رونمایی از آیپد پرو نیز با تأخیر همراه شد. در حال حاضر، انتظار می‌رود که آیپد پرو، مک‌ بوک ایر، مک‌ بوک پرو و آی‌ مک ۲۴ اینچی با پردازنده M3 معرفی شوند.

طبق اطلاعاتی که توسط افشاگر موسوم به Revegnus در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر شده است، انتظار می‌رود که قیمت آیپد پرو OLED با تراشه‌ی M3، با افزایش قابل توجهی همراه باشد. او مدعی است که براساس ادعای منابع معتبر، مدل ۱۱ اینچی حدود ۱۵۰۰ دلار و مدل ۱۳ اینچی حدود ۱۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری خواهند شد. این مبالغ «فک‌انداز» تقریباً دو برابر قیمت مدل‌های فعلی است.

در حال حاضر، قیمت مدل ۱۱ اینچ آیپد پرو، ۷۹۹ دلار و قیمت مدل ۱۲٫۹ اینچی آن ۱٬۰۹۹ دلار است. افزایش قیمت ممکن است به‌دلیل طراحی جدید و استفاده از صفحه‌نمایش OLED به جای LCD در مدل ۱۱ اینچی و mini-LED در مدل ۱۲٫۹ اینچی باشد. سال آینده، اپل قصد دارد تبعیض بین دو مدل را برطرف کند و صفحه‌نمایش‌ OLED را برای هر دو مدل ارائه دهد.

اپل همچنین امکانات جدیدی از جمله در بخش دوربین و هوش مصنوعی را به آیپد پرو اضافه می‌کند. در زمینه‌ی طراحی صفحه‌نمایش، آیپد پرو ممکن است حاشیه‌های باریک‌تری مانند تبلت سامسونگ Galaxy Tab S9 Ultra داشته باشد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا